پکن: سیاست‌های ناتو باعث شعله ور شدن دوباره جنگ در قاره اروپا شده است
پکن: سیاست‌های ناتو باعث شعله ور شدن دوباره جنگ در قاره اروپا شده است
سکان نیوز؛سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به سالروز حمله وحشیانه ناتو به سفارت این کشور در هفتم مه 1999 تاکید کرد که سیاستهای تقابلی این سازمان باعث شعله ور شدن دوباره جنگ در اروپا شده است.

به گزارش سکان نیوز؛سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه تاکید کرد که مردم چین بمباران وحشیانه سفارت پکن در بلگراد در سال 1999 را هرگز فراموش نخواهند کرد و هرگز اجازه تکرار چنین تراژدی را نخواهند داد.

«ژائو لیجیان» که در نشست خبری هفتگی خود صحبت می‌کرد سالروز بمباران وحشیانه سفارت این کشور توسط ناتو در جریان جنگ بالکان را یادآورد شد. در این حمله سه روزنامه نگار چینی کشته و بیش از 20 دیپلمات چینی مجروح شدند.

وی در ادامه افزود: ناتو ادعا می‌کند که یک سازمان دفاعی است اما در واقع به دفعات حقوق بین الملل را نقض کرده، عامدانه علیه کشورهای مستقل جنگ به راه انداخته، صلح و امنیت بین‌المللی را تضعیف کرده و شمار زیادی از غیرنظامیان را آواره کرده و یا کشته است.

ژائو لیجیان با اشاره به گسترش ناتو به شرق بعد از جنگ سرد گفت: این اقدام نه تنها اروپا را امن تر نکرده، بلکه زمینه ساز بحران اوکراین و روسیه و شعله ور شدن دوباره جنگ در قاره اروپا شده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین از ناتو خواست ذهنیت جنگ سردی خود را کنار بگذارد و تحریک تقابل بلوکی و ایجاد تنش در اروپا را متوقف کند.

علیرغم هشدارهای چین و روسیه درباره گسترش ناتو که به تشدید تنشها در اروپا منجر شده است، این سازمان همچنان به دنبال توسعه گرایی و نظامیگری در شرق اروپا و عضویت فنلاند و سوئد در این سازمان است.

  • نویسنده : میلاد