پویش کمکهای مومنانه در زمینه تامین گوشی هوشمند برای دانش آموزان مناطق محروم راه اندازی شود
پویش کمکهای مومنانه در زمینه تامین گوشی هوشمند برای دانش آموزان مناطق محروم راه اندازی شود
سکان نیوز/معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با تاکید بر ضرورت توجه به دانش آموزان اقشار آسیب پذیر و محروم گفت: می توان ایده ی مترقی کمکهای مومنانه که توسط مقام معظم رهبری شکل گرفت، را در زمینه تامین گوشی هوشمند برای دانش آموزان مناطق محروم نیز برگزار کرد.

سکان نیوز/به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ “حسین حسن نژاد” در جلسه ای که به منظور هماهنگی برای تامین گوشی تلفن همراه هوشمند برای دانش آموزان محروم استان برگزار شد، افزود: براساس اطلاعاتی که اداره کل آموزش وپرورش مازندران جمع آوری کرد از ۵۶۰ هزار دانش آموز استان، حدود ۴۰ هزار دانش آموز که بیشتر در روستاها و مناطق دورافتاده زندگی می کنند به تلفن همراه یا وسایل هوشمند برای آموزش مجازی دسترسی ندارند.
وی با بیان اینکه پس از شیوع کرونا نیاز به آموزش مجازی نیازی واجب برشمرده شد، تصریح کرد: امروز ما نیازمند این هستیم که تمام دانش آموزان استان را تحت پوشش آموزش مجازی قرار دهیم زیرا بیماری کرونا همچنان وجود دارد و احتمال بازگشایی مدارس به صورت کاملا حضوری کم است. درواقع در هر صورت ما نیازمند آموزش مجازی هستیم و باید همه دانش آموزان استان به آن دسترسی داشته باشند.
معاون استاندار مازندران با اشاره به راهکارهای مختلف برای تامین نیاز دانش آموزانی که به آموزش مجازی دسترسی ندارند به گوشی هوشمند، خاطرنشان کرد: از جمله این راهکارها پویش تامین گوشی مازاد، استفاده از ظرفیت سمن ها، خیرین، توان عظیم بسیج و رزمایش بزرگ کمک های مومنانه است که با ایده مقام معظم رهبری آغاز شد و می تواند در زمینه تامین گوشی برای دانش آموزان نیز کاربرد داشته باشد.
حسن نژاد با بیان اینکه برای این اتفاق بزرگ باید از تمام منابع و امکانات استفاده کرد، گفت: باید در قبال دانش آموزان احساس تعهد انسانی و اجتماعی کنیم. اگر امروز دانشی آموزی به دلیل کرونا از آموزش محروم شود مسئولیتش بر عهده ما است. به همین خاطر باید به شدت به این مساله حساس باشیم و از هر امکانی از جمله ظرفیت بانکها، بازار و … برای این موضوع استفاده کنیم.
شایان ذکر است با دستور استاندار مازندران، مسئولیت کارگروه تامین گوشی هوشمند دانش آموزان استان برعهده “مجتبی کواکبیان” نماینده سازمان های مردم نهاد استان در استانداری مازندران قرار گرفت.