پوشیدن ماسک را همانند زدن عینک برای فرد عینکی هرگز فراموش نکنید
پوشیدن ماسک را همانند زدن عینک برای فرد عینکی هرگز فراموش نکنید
ساری- سکان نیوز/ دانشگاه علوم پزشکی مازندران در اطلاعیه ای به نکات مهم جهت یادآوری رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی با توجه به موج جدید افزایشی کرونا صادر کرد.

خواهشا موارد زیر را جدی بگیرید:

?️لطفا فاصله اجتماعی را رعایت کنید و از هرگونه تجمع و تراکم و کنار هم بودن حتی با پوشش ماسک خودداری فرمایید.

?️شستن دست ها با آب و صابون را ملکه رفتار و کردارتون کنید و هرگز سستی بخرج ندهید .

?️ترجیحا در خانه های تان بمانید و از هرگونه مسافرت و دورهمی و جلسات علمی و سمیناری و عروسی و عزا و جلسات هفتگی و …‌ بپرهیزید.

?️ فقط و فقط برای مایحتاج ضروری و در صورت فعالیت حرفه ای با رعایت همه موارد پروتکل های بهداشتی در مورد ماسک و فاصله فیزیکی و ضدعفونی و … بیرون بروید.

?️تاکید می شود از شرکت در هرگونه مجالس ( عروسی ها و مجالس عزا و جشن تولدها و جلسات هیئت و هفتگی و قرآنی و خانگی و میهمانی و …) بشدت پرهیز کنید. که متاسفانه اینگونه جلسات بدون رعایت فاصله فیزیکی است و حتی با پوشش ماسک بدلیل فضای بسته و بدون تهویه بسیار خطر ابتلا را بالا می برد.

?️خواهشا دور خصوصا دورهمی های بین خانوادگی را خط بکشید. غالبا با تلفن و … حال هم را بپرسید و کمتر در کنار هم قرار بگیرید.

?️پوشیدن ماسک را همانند زدن عینک برای فرد عینکی هرگز فراموش نکنید.

?️سعی کنید در این شرایط ترجیحا سوار آسانسورها در ساختمان های چند طبقه نشوید مگر به تنهایی و با ماسک و ضدعفونی دست.

?️در صورت اجبار به سوار شدن تاکسی ها و آژانس ها بدون ماسک وارد نشوید و فاصله را رعایت کنید و حتما پنجره ماشین برای تهویه باز باشد.

?️اگر وسیله نقلیه شخصی دارید هرگز سوار وسایل نقلیه عمومی و تاکسی ها و اژانس ها نشوید.

?️در صورت ابتلا به کرونا اصول قرنطینه خانگی و رعایت موارد بهداشتی را جدی بگیرید تا اهل منزل و خانواده را مبتلا نکنید.

?️ در صورت ابتلا ضمن خونسردی و حفظ آرامش با رعایت اصول قرنطینه و اصول تغذیه صحیح و تقویت ایمنی و بهره مندی از مشاوره با شماره ۴۰۳۰ وزارت بهداشت، شروع مراحل درمانی را آغاز کنید.

?️هشدارهای بهداشتی را در همه شرایط جدی بگیرید تا هم خودتان کرونا نگیرید و هم دیگران و کادر بهداشتی و درمانی و کشور را به زحمت نیاندازید.