پشت پرده ائتلاف نامزدهای محمودآبادی برای مجلس/دوم اول شد
پشت پرده ائتلاف نامزدهای محمودآبادی برای مجلس/دوم اول شد
سکان نیوز؛ افراد معتمدی که سرنوشت محمودآباد به دست آنان سپرده شده چه کسانی هستند و با چه ساز و کاری و بر چه اساسی انتخاب شده اند؟

به گزارش سکان نیوز؛ از هفته های گذشته رسانه های محمودآباد خبر ائتلاف نامزدهای محمودآبادی را در بوق و کرنا کرده و خبر از اتفاق جدیدی در حوزه انتخابیه نور و محمودآباد می دادند که پس از کش و قوس های فروان بالاخره قطار ائتلاف به ایستگاه آخر رسید و همانطور که انتظار میرفت نتیجه ، آنچنان قابل پیش بینی بود که هیچکس شگفت زده نشد.

ائتلاف_موج که حرکتی بدعت گونه و در تضاد آشکار با منویات امامین انقلاب بود از اساس دچار شبهات جدی است.
۱. از جمله این که گردانندگان ائتلاف چه کسانی هستند و تاکنون چه گام های مثبتی در جهت مصالح شهرستان برداشته اند؟
۲.افراد معتمدی که سرنوشت محمودآباد به دست آنان سپرده شده چه کسانی هستند و با چه ساز و کاری و بر چه اساسی انتخاب شده اند؟
۳. چرا از بعضی از روستاها هیچ نماینده ای در مجمع معتمدان حاضر نبوده در حالی که بعضی روستاها بیش از یک نماینده داشتند؟ ملاک آرای معتمدین به کاندیداها چه بوده؟
۴. آیا صرفا بر اساس حب و بغض شخصی و عرق محلی اظهار نظر کرده اند یا بر مبنای مواردی مانند پاکدستی ، مردمداری ، آمار و تحلیل و بررسی های میدانی و مطالعه برنامه های نامزدهای محترم؟

نکته مهمی که دغدغه اصلی مردم شریف شهرمان شده این است که این ائتلاف مردم دو شهرستان حوزه انتخابیه را که از لحاظ خویشاوندی و عقیدتی و فرهنگی درهم آمیخته اند ، در مقابل یکدیگر قرار داده و با توجه به تعدادی بیشتر رأی دهندگان در شهرستان نور ، این ائتلاف ، محمودآباد را در موضع ضعف قرار داده و در حقیقت خلاف فلسفه وجودی خود قدم برداشته است و بر اساس اخبار، پیام دوقطبی سازی محمودآبادی نوری را به شهروندان نوری القا و مخابره کرده است.

در روزهای اخیر زمزمه هایی که مبنی بر انتخاب فرزانه به عنوان خروجی ائتلاف به گوش میرسید موجب نگرانی قشر عظیمی از مردم منطقه شده بود چرا که در بین مردم جواد اسماعیلی با توجه به استقبال گسترده افکار عمومی ، شانس اول محمودآباد شناخته میشد و نظرسنجیهای معتبر نهادهای حاکمیتی نظیر صداوسیما ، بسیج و جهاد دانشگاهی حکایت از پیشتازی جواد اسماعیلی با اختلاف زیاد نسبت به ولی الله فرزانه داشت.
حال آقای هاشمی و بقیه دست اندرکاران ائتلاف باید پاسخگو باشند که این چه تحقیقات میدانی است که نتیجه آن خلاف نظرسنجی های علمی و معتبر کشوری و خلاف انتظار مردم شریف محمودآباد است؟

و دقیقا از همینجا ارزش اقدام حاج جواد اسماعیلی و فداکاری او مشخص خواهد شد. به نظر می رسد مبانی فکری جواد اسماعیلی در باب انتخابات که همان توصیه های همیشگی مقام معظم رهبری مبنی بر انتخاب نامزد اصلح است، در مغایرت با اهداف ائتلاف می باشد اما اسماعیلی جهت حفظ وحدت و یکپارچگی محمودآباد و احترام به معتمدان محلی تن به این امر داده و حال نیز علیرغم شایستگی مسلم و اقبال عمومی بیشتر نسبت به شخص برگزیده ، با متانت به رای اعضای ائتلاف تمکین نموده است.
هر چند این فداکاری و رقابتِ اخلاق _مدارانه حاج جواد اسماعیلی در ذهن مردم محمودآباد برای همیشه حک خواهد شد اما همچنان سایه این بدعت بر انتخابات های آینده سنگینی میکند.