پرداخت تسهیلات ساخت۱۵۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی توسط بانک ملی ایران
پرداخت تسهیلات ساخت۱۵۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی توسط بانک ملی ایران
سکان؛ وزیر راه و شهرسازی با امضای تفاهم نامه همکاری با مدیر عامل بانک ملی برای پرداخت تسهیلات ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در سراسر کشور تفاهم کردند.

«مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی و «ابوالفضل نجارزاده»، سرپرست بانک ملی تفاهم‌نامه‌ تامین مالی برای ساخت۱۵۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن را امضا کردند.

در این تفاهم ‌نامه بانک ملی تعهد کرده است تا تامین مالی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی را در برنامه قرار دهد.

این تعداد شامل انواع ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن اعم از خود مالکی، احداث پروژه‌های حمایتی در اراضی ۹۹ ساله توسط وزارت راه و شهرسازی و مربوط به ساخت واحد های مسکونی توسط متقاضیان در زمین ‌های واگذار شده برای احداث خانه های یک طبقه حیاط دار خواهد بود.

بر اساس این تفاهم‌نامه شرایط اعطای تسهیلات در طرح نهضت ملی مسکن، متقاضیان واجد شرایط از طرف وزارت راه و شهرسازی معرفی می شوند.

تسهیلات ساخت مسکن موضوع قانون جهش تولید و تامین مسکن در تهران معادل 450 میلیون تومان، در شهرهای بالای 1 میلیون نفر جمعیت معادل 400 میلیون تومان، در مراکز استان‌‎ها 350 میلیون تومان در سایر شهرهای کشور 300 میلیون تومان و در روستاها 250 میلیون تومان است.

بر همین اساس این تسهیلات مطابق با پیشرفت پروژه به صورت تدریجی معادل پرداخت 10 درصد در مرحله پی کنی و فنداسیون، 40 درصد در مرحله اسکلت و سقف، 25 درصد در مرحله سفت کاری و 25 درصد در مرحله نازک کاری پرداخت می‌شود.