پذیرش 3هزار بیمار کرونایی بیمارستان تامین اجتماعی گلستان در دوران شیوع ویروس کرونا
پذیرش 3هزار بیمار کرونایی بیمارستان تامین اجتماعی گلستان در دوران شیوع ویروس کرونا
سکان نیوز؛ مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان در هشتمین جلسه شورای هماهنگی رفاه و تامین اجتماعی استان گلستان، با حضور دکتر میرزایی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران عضور شورا به میزبانی مدیریت درمان تامین اجتماعی گلستان برگزار شد از بهره برداری19 طرح عمرانی در استان گلستان خبر داد.

دکتر احمد نصرتی در این جلسه گفت: ما بیش از 20 پروژه عمرانی و مدیریتی را پیگیری می کنیم که 19 طرح عمرانی به بهره برداری رسیده و یا در آینده ای نزدیک تکمیل خواهد شد و 4 طرح مدیریتی در حوزه پیشگیری که عمدتا غربالگری بیماری های مهم هستند را در سال جاری پیگیری می کنیم.

دکتر نصرتی بودجه عمرانی مدیریت درمان استان در سال 99 را 198 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با بودجه جاری بیش از 600 میلیارد تومان و تعداد 1297 نیرو و 1368 موسسه طرف قرارداد موفق شدیم ضمن استقرار تجهیزات پیشرفته در مراکز درمانی مانند سی تی اسکن 16 اسلایس در هر دو بیمارستان استان، سالیانه بیش از 10 میلیون مراجعه را پاسخگو باشیم و در دوران شیوع ویروس کرونا نیز تعداد 3هزار بیمار کرونایی را پذیرش و با هزینه ای بالغ بر 18 میلیارد تومان درمان نماییم.

مدیر درمان تامین اجتماعی گلستان همچنین از کمبود 3 هزار تخت بستری در استان یاد کرد و گفت ایجاد هر تخت بستری برای بخش خصوصی 6 میلیارد تومان و برای بخش دولتی 3 میلیارد تومان هزینه دارد که در چنینی شرایطی سازمان تامین اجتماعی با افزایش تعدادی تخت در استان به وظیفه خود عمل کرده و توانسته است در شرایط کمبود شدید تخت بستری، کمک بزرگی نماید.

در ادامه این جلسه دکتر میرزایی معاون وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی ضمن تقدیر از میزبانی مدیریت درمان گلستان، ابراز امیدواری کرد که با جمع بندی چالش های استانی بتوان در سفرهای استانی مقام عالی وزارت، این چالش ها را مرتفع نمود.

معاون امور اقتصادی وزیر گفت: تمامی پروژه‌های نیمه‌تمام زیرمجموعه‌های این وزارت خانه در استان گلستان تا پایان دولت دوازدهم تکمیل می‌شود.

بنا به این گزارش حجت اله میرزایی در جلسه شورای هماهنگی استان گلستان اظهار کرد: در حال حاضر چندین پروژه نیمه‌تمام در بخش درمان تأمین اجتماعی و فنی و حرفه‌ای در استان گلستان وجود دارد که همگی آنها در این دولت تکمیل می‌شوند.

معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه احتمال سرمایه‌گذاری شستا در این استان وجود دارد، گفت: به مدیران گلستان اعلام شده که فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان شناسایی و به شستا ارائه شود تا در سفر مدیران این وزارت خانه به این استان، در خصوص آن تصمیم‌گیری شود.

معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استفاده از ظرفیت آموزش‌های مهارتی در استان تأکید کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های این استان در بخش گردشگری و کشاورزی، می‌توان نیروهایی را برای به‌کارگیری در این بخش‌ها آموزش داد.