پای سیگار بهمن ایرانی به آفریقا بازشد
پای سیگار بهمن ایرانی به آفریقا بازشد
سکان؛ با تلاش مدیرعامل شرکت دخانیات ایران عملیات تولید سیگار بهمن در زیمباوه آغاز می‌شود.

محمد شیخان مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در سفر به زیمباوه با وزیر کشاورزی این کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دوستانه مدیرعامل شرکت دخانیات ایران و وزیر کشاورزی زیمباوه بر همکاری مشترک بخصوص در زمینه کشت و تامین توتون و تولید سیگار بهمن در زیمباوه توافق کردند.

امکان خرید توتون بی واسطه و مستقیم از کشاورزان و شرکت های زیمباوه ای، عقد قرارداد پیمان کشت تولید توتون توسط شرکت ها و کشاورزان  زیمباوه ای، انجام اقدامات اولیه جهت صادرات محصولات دخانیات به زیمباوه، شروع عملیات تولید سیگار بهمن در زیمباوه، ایجاد لاین مطالعاتی مشترک بین انستیتو تحقیقاتی تیرتاش دخانیات ایران و مرکز تحقیقات توتون (TRB) زیمباوه، اعلام آمادگی شرکت های زیمباوه ای جهت صادرات توتون خود به کشورهای حوزه آسیای میانه از طریق زیرساخت های شرکت دخانیات ایران و سفر وزیر کشاورزی زیمباوه و مدیران سازمان های مربوط به صنایع کشت و فرآوری توتون به ایران برای عقد قرارداد از جمله محورهای این گفتگو بود.

در این دیدار وزیر کشاورزی زیمباوه بر تامین مستقیم توتون برای شرکت دخانیات ایران اعلام آمادگی کرد.

با این همکاری شاهد پایان انحصارگرایی در حوزه خرید توتون در شرکت دخانیات ایران خواهیم بود و کریدور کشت، فرآوری و صادرات توتون بین شرکت دخانیات و وزارت  کشاورزی زیمباوه ایجاد خواهد شد.

همچنین حذف واسطه های به جامانده از دولت قبل در زنجیره تامین توتون های خارجی شرکت دخانیات ایران و انتقال تجربیات زنجیره ارزش شرکت دخانیات  از بذر تا سیگار به شرکتهای زیمباوه ای از دیگر دستاوردهای مهم این سفر بوده است.

در این سفر هیاتی متشکل از حمید قره شیخ عضو هیئت مدیره و معاون بازرگانی و اقتصادی، فرشید آیینی معاون تولید و سیدهومن اشرف طالش مدیر کشت فراسرزمینی شرکت دخانیات شیخان را همراهی کردند.

این سفر به همت عباس نوازانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور زیمباوه و با همکاری اداره کل بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته است.