پاسخ وزیر جدید ارشاد به حواشی ایجاد شده درباره خانه سینما
پاسخ وزیر جدید ارشاد به حواشی ایجاد شده درباره خانه سینما
سکان نیوز؛ وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: اتفاقی بود که جریان خبری مختلفی قصد موج‌سواری بر آن را داشتند، اما من تلاش کردم که بدون حاشیه از این بحث‌ها بگذرم و در حوزه عمل خود را نشان دهم.

محمد مهدی اسماعیلی درباره رابطه با اصناف فرهنگ و هنر مانند خانه سینما، خانه تئاتر و خانه موسیقی نیز توضیحاتی داد و با اشاره به حواشی ایجاد شده در این رابطه گفت: در همان روزهای اول که در کمیسیون‌ها بودم، مدیرعامل خانه سینما، تئاتر و موسیقی را دعوت کردم و در جلسه‌ای حدود سه ساعته به گفت‌وگو پرداختیم. اولویتم این بود که حرف‌های همدیگر را بشنویم. در آن جلسه گفت‌وگوهای خوبی داشتیم، در همان ایام برنامه‌های فرهنگی منتشر شده و گله‌مندی‌هایی مطرح شده بود. در آن جلسه توضیحاتی را که ارائه دادم، این دوستان گفتند که ابهامات برطرف شد. اتفاقی بود که جریان خبری مختلفی قصد موج‌سواری بر آن را داشتند، اما من تلاش کردم که بدون حاشیه از این بحث‌ها بگذرم و در حوزه عمل خود را نشان دهم. تلاش خواهیم کرد که اصحاب فرهنگ در دوره مسئولیت بنده این صداقت را در دولت سیزدهم مشاهده کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است که هرکدام از این اصناف تعطیل شوند، گفت: خیر، چه دلیلی دارد؟ ما از فعالیت آنها استقبال می‌کنیم. این دوستان در صندوق اعتباری هنر از اعضای هیئت مدیره هستند و دارند کار می‌کنند. ما در برنامه گزارشی از وضعیت موجود داشتیم که برگرفته از مستندات ارائه شده بود و جزو برنامه‌ها نبود. برخی این بخش وضعیت موجود را جزو برنامه تلقی کردند. جریان رسانه قوی این را پرورش داد و برخی دچار سوء تفاهم شدند. ما می خواستیم تصویر وضعیت موجود به روایت گزارش‌های موجود را نشان دهیم و بعد برنامه‌ها را ارائه دهیم. برنامه‌ها را در آن جلسه به دوستان ارائه کردم، آنها نیز خواندند، پرسیدم که آیا ابهامی وجود دارد، گفتند خیر. خواندند و گفتم ابهام دارد، گفتند خیر.

اسماعیلی افزود:‌ برخی از این گزارش‌ها تحلیلی بود که یکی از مراکز دولتی در سال 97 درباره سینما و جشنواره مطرح کرده بود. ما خواستیم تصویر وضعیت موجود را به روایت گزارش‌های موجود به نمایندگان نشان دهیم.