ولی زاده؛ بازگشت به آیین ها و آداب و رسوم سنتی باعث حفظ هویت فرهنگی می شود
ولی زاده؛ بازگشت به آیین ها و آداب و رسوم سنتی باعث حفظ هویت فرهنگی می شود
سکان؛ معاون استاندار و فرماندار ویژه بابل بیان داشت؛ یکی از راههای حفظ هویت فرهنگی ، بازگشت به آیین ها و آداب و رسوم سنتی است.

قربانعلی ولی زاده در جلسه شورای فرهنگ عمومی در این شهرستان ضمن عرض تبریک ایام غدیریه ابراز داشت: در دوران معاصر که جوامع مختلف با بحران‌های متعددی از جمله بحران هویت، نحوه تعامل و مواجهه با دیگری، تعامل یا تضارب فرهنگ‌ها روبرو هستند، بازگشت به آیین‌ها و آداب و رسوم سنتی یکی از راه‌های حفظ هویت فرهنگی است.
ولی زاده بیان داشت یکی از راههای حفظ هویت فرهنگی ، بازگشت به آیین ها و آداب و رسوم سنتی است. مازندران از دیر باز به عنوان یکی از گهواره های تمدن مطرح بوده است. بخصوص بعد از حضور دین اسلام در این سرزمین غنای فرهنگ ایرانی صد چندان شده است.
وی ادامه داد امروزه به دلیل اختلاط فرهنگی بین ملتها و حاکمیت تئوری جهان وطنی فرهنگ های اصیل بومی حذف شده و جای آنرا فرهنگ غربی پر کرده است و این جای بسی تاسف می باشد.

فرماندار بابل عنوان داشت؛ فرهنگ هوایی است که تنفس می شود واگر این فرهنگ آلوده باشد امکان تنفس در آن از بین می رود.
ولی زاده در بخشی دیگر از سخنانش به وضعیت بحرانی شهرستان بابل در شرایط کنونی اشاره نمود و افزود : بررسی ها نشان می دهد که وضعیت کرونایی در این شهرستان در حال حاضر خطرناک تر از اسفند ۹۸می باشد و بستری بیماران در مدار افزایشی ادامه دارد .

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته سه بیمار کرونایی در بابل جان خود را از دست دادند و افزایش آمار فوتی در روزهای آینده نیز دور از انتظار  نیست.

 فرماندار بابل گفت :در حال حاضر تالارها در بابل تحت هیچ شرایطی اجازه فعالیت ندارند و اگر شهروندان موردی را مشاهده کردند به فرمانداری بابل اطلاع دهند تا با آنان برخورد شود.

وی در پایان سخنانش از ائمه جمعه شهرستان بابل خواست تا به طور جدی از شهروندان و مخاطبان بخواهند ،پروتکل‌های بهداشتی را به صورت دقیق رعایت کنند .