ورود سامانه بارشی به کشور از 4 آذر/ آلودگی مجدد هوای تهران از بعدازظهر فردا
ورود سامانه بارشی به کشور از 4 آذر/ آلودگی مجدد هوای تهران از بعدازظهر فردا
سکان؛ مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ از اوایل امشب از میزان آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت مرکز کشور و دامنه جنوبی البرز موقتا کاسته می‌شود اما از بعدازظهر پنج‌شنبه تا ظهر شنبه افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در تهران و البرز خواهیم داشت.

صادق ضیائیان ،‌ درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز جوی‌ آرام و پایدار در اغلب نقاط کشور داشتیم که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت موجب افزایش ‌آلودگی هوا شد.

وی اظهار داشت:‌ از اوایل امشب از میزان آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت مرکز کشور و دامنه جنوبی البرز موقتا کاسته می‌شود اما از بعدازظهر پنج‌شنبه تا ظهر شنبه افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در تهران و البرز خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد:‌ روز آینده در غرب و شمال‌غرب کشور افزایش ابر، پیش‌بینی می‌شود و در ساعات بعدازظهر در شهرهای مرکزی رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت.

ضیائیان افزود: روز جمعه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در استان‌های واقع در غرب و شمال‌غرب ابرناکی،‌ بارش باران گاهی رعد و برق، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود، بعدازظهر جمعه این شرایط جوی در خوزستان، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز و قزوین پیش‌بنی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود:‌ روز جمعه شدت بارش‌ها در غرب کردستان، شمال ایلام، غرب کرمانشاه و جنوب آذربایجان غربی خواهد بود.

وی افزود: روز شنبه 5 آذر در مناطقی که ذکر شد بارش‌ها ادامه دارد و روز یکشنبه 6 آذر گستره بارش‌ها در شمال‌غرب کشور است و سپس بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما در شرق اردبیل و همچنین استان‌های گیلان و مازندران است و روز دوشنبه بارش در کل سواحل شمالی کشور ادامه دارد که در ارتفاعات البرز بارش به صورت برف است.

ضیائیان درباره وضعیت جوی پایتخت بیان کرد:‌ آسمان تهران روز آینده صاف تا کمی ابری و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 18 و 7 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 31 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 2 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.