وجود خیرین در توسعه اورژانس بابل ضروری است
وجود خیرین در توسعه اورژانس بابل ضروری است
سکان نیوز؛ رییس اورژانس بابل در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان بابل ضمن انتقاد از کمبود اعتبار در نظر گرفته شده به مرکز اورژانس بابل ابراز داشت؛ اعتبارات در نظر گرفته شده در حال حاضر یک ونیم میلیارد بوده است که در شرایط کنونی با وضعیت اقتصادی جامعه بسیار کم بوده است.

به گزارش سکان نیوز، دکتر ابوالقاسم لعلی بیان داشت; در حال حاضر۶۰۶۰۶تماس با این مرکز گرفته شده است که از این بین ۲۰۷۰تماس تلفنی به صورت مزاحم تلفنی بوده است که این جای تاسف می باشد.

رییس اورژانس بابل عنوان کرد: با توجه به وجودبحران جادههای حادثه خیز در شهرستان داشتن بهترین مرکز اورژانس در کاهش حادثه تاثیر گذار نخواهد بود هرچند که این مرکز در یک سال اخیر به آنالیز جاده های حادثه خیز پرداخته است تا بتواند با شناسایی مراکز حادثه خیز و اطلاع رسانی به مسئولین نقاط حادثه خیز بحران را کاهش دهد اما متاسفانه به علت عوامل گوناگون این بحران حل نگردید و همچنان جاده های حادثه خیز شهرستان بابل بیشترین حوداث را رقم می زند.
لعلی ادامه داد‌‌؛ جاده شهید صالحی از جمله جاده های حادثه خیز شهرستان بابل بوده است که باید مسئولین به آن توجه ویژه داشته باشند هر چند جاده های قدیم و جدید آمل وبابل نیز از جمله جاده های نا ایمن شهرستان می باشد واین جای بسی تاسف است که با توجه به شرایط محیطی منطقه به عنوان جاده حادثه خیز چاره ای برای اندیشه نشده است.
وی اظهار داشت؛ مرکز اورژانس شهرستان بابل در ۶ماه اخیر سال گذشته ۷۴۲ ماموریت تصادفی شهری و۱۷۵۷ ماموریت تصادفی جاده ای انجام داده است که در مجموعه ۲ماموریت بوده است.

ریس مرکز اورژانس بابل در بخشی دیگر از سخنانش گفت هر پایگاه‌شهری جاده‌ای بایدبه ازای هر 70 هزار نفر جمعیت یک دستگاه آمبولانس فعال و یک‌دستگاه آمبولانس پشتیبانی داشته باشد و به ازای افزایش هر 70هزار نفر جمعیت یک دستگاه آمبولانس فعال‌اضافه می‌شود. (‌آمبولانس پشتیبانی واحد
مراقبت ویژه سیار یا MICU ی‌باشد)و برای پایگاه‌های جاده‌ای نیز به ازای هر پایگاه یک دستگاه آمبولانس فعال و برای هر۴پایگاه یک‌دستگاه آمبولانس پشتیبانی لازم می‌باشد و در حال حاضر ۲۶ آمبولانس در شهرستان وجود دارد که ۱۳ آمبولانس فعال بوده است که از این تعداد ۴ آمبولانس در مناطق شهری و مابقی در حوزه روستایی وجود دارد و امید داریم خیرین در این راستا ورود پیدا کنند تا بتوانیم با افزایش پایگاه در این شهرستان که از نیاز های ضروری این شهرستان می باشد سرعت دسترسی به بیماران را افزایش دهیم.

وی در پایان سخنانش ضمن تشکر از همدلی و همراهی مسئولین شهری و خیرین سلامت ادامه داد؛ امید داریم درآینده نزدیک اولین پد بالگرد اورژانس درمرکز بهداشت سیدکلا بخش بابلکنار وهمچنین اولین مرکز لوکیشن مناطقی تماس برای سرعت دسترسی به بیمار ان در این شهرستان راه اندازی شود.