واکنش وزیراقتصاد به تعطیلی یک واحد تولیدی توسط بانک
واکنش وزیراقتصاد به تعطیلی یک واحد تولیدی توسط بانک
سکان؛ خاندوزی با اشاره به تعطیلی یک واحد تولیدی پارچه در شهرستان اشتهارد که توسط مدیر یکی از شعب بانک‌های دولتی اتفاق افتاد، یادآور شد: اگر این امر محرز شود ظرف یک هفته آتی مدیر شعبه برکنار خواهد شد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه مدیران باید پاسخگو باشند تا اینکه در معرض پاسخ طلبی قرار بگیرند، یادآور شد: نباید مراجعه کنندگان برای مطالبات خود سختی بکشند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه برآیند خروجی این تحول از خود سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی همان سخنان مقام معظم خواهد بود، اضافه کرد: باید شرایط برای ارائه خدمات به مردم و ایجاد رضایتمندی در جامعه فراهم شود.

خاندوزی در بخش دیگری در رابطه با اعطای تسهیلات بانکی به جامعه هدف، اظهار کرد: در این خصوص باید بدانیم محدودیت‌هایی از سوی بانک مرکزی اعلام شده است که بانک‌های دیگر مکلف به اجرا هستند، اگر غیر این صورت رفتار کنیم با افزایش تورم و مشکلات دیگری مواجه هستیم.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با تاکید بر اینکه نمی‌خواهیم خواسته‌های خرد در مقابل منافع ملی قرار بگیرد، اضافه کرد: ترجیح می‌دهیم این محدودیت‌ها امروز اجرایی شود تا در آینده با مشکلات بزرگ‌تری دست ‌و پنجه نرم کنیم.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود بانک‌ها با همین قدرت و بازه ای که اختیار دارند به شعار تولید و مقررات و مصوبات پایبند باشند در این میان مقامات بانک مرکزی از ابزارهای نظارتی خود دقیق استفاده کنند ما به قدر وسع خود تلاش کردیم در خصوص بانک‌های دولتی حداکثری پابندی را داشته باشیم.
نوسانات ارز ناشی از فضاسازی‌های اخیر شبکه‌های مجازی است

وی در بخش دیگری با اشاره به شرایط ارز کشور در روزهای اخیر، گفت: بنا به کنترل تورم، حتما نوسانات ارزی مخل کنترل تورم است و هزینه‌های تولید را افزایش خواهد داد؛ البته دولت تا شهریورماه امسال با مقایسه با روز اول دولت این مهار و کنترل را به خوبی انجام داد.

وزیر اقتصاد و دارایی افزود: متاسفانه فضا سازی‌‌های که در شبکه‌های اجتماعی از باب ایجاد هراس در جامعه مبنی بر تغییر ریال به ارز و خروج ارز از کشور وجود دارد، شرایط را به این شکل رقم زد.

وی ادامه داد: این نگرانی توسط عده ای سوداگر شکل گرفت و عوام مردم هم نسبت به فضاسازی صورت گرفته متاثر شدند.

به گفته این مقام مسؤول در این میان کارگروه ویژه ای در بانک مرکزی ایجاد شد تا بر این فضای کشور مسلط و کنترل نوساناتی ارز کشور انجام شود که بدون شک اتفاقات خوبی در این خصوص خواهد افتاد.