واکنش سخنگوی وزارت علوم به نامه نمایندگان مجلس
واکنش سخنگوی وزارت علوم به نامه نمایندگان مجلس
سکان نیوز؛ سخنگوی وزارت علوم به نامه 17 نماینده مجلس به زلفی گل واکنش نشان داد و تاکید کرد که پاسخی دقیق و مفصل به آن نامه داده خواهد شد.

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواستار شفاف‌سازی برنامه‌های این وزارتخانه شدند.

برنامه زمان‌بندی اجرای هر طرح، تعیین فازهای اجرای طرح‌ها و ارائه‌ میزان پیشرفت شاخص‌ها به صورت دوره‌های شش ماهه، شاخص‌ها و سنجه‌های قابل اندازه‌گیری برای هر طرح، وضعیت شاخص‌ها در آغاز به کار دولت سیزدهم برای هریک از طرح‌ها، چشم‌انداز و خروجی نهایی هریک از طرح‌ها و ارائه نام مسئول ارائه دهنده‌ گزارش‌های دوره‌ای از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس شورای اسلامی و پیگیری‌کننده بازخورد نمایندگان درباره میزان پیشرفت هریک از طرح‌ها از مطالبات مطرح شده در این نامه است.

براساس این گزارش، تحول در پژوهش و فناوری با هدف اثربخشی در حل مسائل کشور، ارتقای کیفیت آموزش عالی، توجه به کارآفرینی دانشجویان، اساتید و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، تقویت علوم پایه، علوم انسانی و تحقیقات بنیادی، دیپلماسی علمی، توجه به انسجام و هماهنگی در سیاستگذاری و مدیریت آموزش عالی و ارتقای عدالت آموزشی از محورهای نامه نمایندگان مجلس به زلفی گل بود.

علی شمسی‌پور مشاور وزیر و سخنگوی وزارت علوم در توئیتی در واکنش به نامه نمایندگان مجلس به زلفی گل نوشت: « نامه ۱۷نماینده مجلس به وزیر علوم برای شفاف سازی عملکرد و پیگیری اجرای برنامه های وزارت علوم نامه ای بسیار خوب و جزء وظایف نظارتی نمایندگان است، وزارت علوم ضمن تشکر از دغدغه و پیگری این عزیزان پاسخی دقیق و مفصل به آن خواهد داد.»