واکسن کرونای چینی تا ۲ ماه دیگر آماده استفاده عموم است
واکسن کرونای چینی تا ۲ ماه دیگر آماده استفاده عموم است
سکان نیوز/به گفته یکی از کارشناسان ارشد مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های چین، واکسن کووید۱۹ توسعه یافته در این کشور احتمالا تا ماه نوامبر یا دسامبر برای استفاده عموم آماده است.

به گزارش سکان نیوز به نقل از رویترز، یکی از مقامات مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های چین(CDC) اعلام کرد واکسن کووید۱۹ توسعه یافته در این کشور تا ماه نوامبر ( دو ماه دیگر) برای استفاده عموم آماده است.

در حال حاضر ۴ واکسن کووید۱۹ بالقوه در چین در مرحله آزمایش بالینی هستند که حداقل ۳ مورد آنها در یک طرح استفاده اضطراری از ماه جولای به کارگران بخش های حساس تزریق شده اند.

در همین راستا «گوییژن وو» کارشناس ارشد ایمنی زیستی CDC در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن ها در جریان است و احتمالا آنها در نوامبر یا دسامبر برای استفاده عموم مردم آماده باشند.

«وو» همچنین اعلام کرد در ماه آوریل یک واکسن بالقوه کرونا را به خود تزریق کرده و در ماه های اخیر شاهد هیچ عوارضی نبوده است. البته او اشاره نکرد کدامیک از واکسن های چینی را تزریق کرده است.

در حال حاضر شرکت های سینوفارم و سینوواک تحت طرح استفاده اضطراری دولت چین مشغول توسعه ۳ واکسن هستند. چهارمین واکسن کرونای چینی توسط شرکت کان سینو بیولوژیکز ساخته شده است.