وال‌استریت ژورنال: نفتکش‌های اروپایی برای بارگیری نفت روسیه هجوم بردند
وال‌استریت ژورنال: نفتکش‌های اروپایی برای بارگیری نفت روسیه هجوم بردند
سکان نیوز؛ نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد، با توجه به افزایش شدید عرضه سوخت از روسیه به کشورهای آسیایی، نفتکش‌های اروپایی نیز پیش از اعمال ممنوعیت خرید نفت از روسیه، هجوم بردند تا نفت روسیه را بارگیری کنند.

وال استریت ژورنال گزارش داد که مالکان نفتکش‌ها در اروپا تا آنجا که ممکن است نفت روسیه را قبل از اعمال تحریم در دسامبر آینده بارگیری می‌کنند.

بر اساس گزارش این روزنامه، با توجه به افزایش شدید عرضه سوخت از روسیه به کشورهای آسیایی، نفتکش‌های اروپایی نیز پیش از اعمال ممنوعیت خرید نفت از روسیه، هجوم بردند تا نفت روسیه را بارگیری کنند.

در این بیانیه آمده است که مالکان نفتکش های یونانی که نزدیک به یک سوم ناوگان جهانی را در اختیار دارند، حدود نیمی از حجم معمول نفت روسیه را در ماه مه و ژوئن ۲۰۲۲ بارگیری کردند.

بر اساس داده های شرکت بیمه Lloyd’s List Intelligence، در این دو ماه، کشتی‌های یونانی ۱۵۱ سفر به بنادر روسیه در دریای سیاه و بالتیک داشته اند، در مقایسه با سال قبل که ۸۹ سفر بوده است.

افزایش تقاضا برای نفت از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، نرخ حمل و نقل برای نفتکش‌های متوسط ​​را به حدود ۴۰ هزار دلار در روز رسانده در مقایسه با ۱۰ هزار دلار که در ژانویه ۲۰۲۲ بوده است.

صاحبان نفتکش‌های بزرگ اروپایی می‌گویند که تحریم‌ها ممکن است آنها را مجبور به توقف موقت دریانوردی برای حدود یک سوم ناوگان خود کند، اما تقاضای بالای جهانی برای سوخت دیر یا زود این کشتی‌ها را مجبور خواهد کرد دوباره به دریا بروند.

پس از آغاز عملیات روسیه در اوکراین، غرب فشار تحریم‌ها را بر مسکو افزایش داد و برخی کشورها از مسدود شدن دارایی‌های روسیه و همچنین برندهای روسیه خبر دادند.

اتحادیه اروپا  شش بسته تحریمی از جمله ممنوعیت زغال سنگ و نفت روسیه را اعمال کرده است، اما واقعیت نشان داده است که این مسئله برای خود غرب مشکل ساز است، زیرا منجر به افزایش شدید تورم و قیمت مواد غذایی و گازوئیل شده است.