واحدهای دانشگاه آزاد براساس درآمدهای غیرشهریه ای برنامه ریزی کنند
واحدهای دانشگاه آزاد براساس درآمدهای غیرشهریه ای برنامه ریزی کنند
سکان نیوز/معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد گفت: واحدهای دانشگاه آزاد باید یک بودجه واقع گرایانه و عملیاتی داشته باشند و بخش زیادی از درآمدهای خود را براساس درآمدهای غیرشهریه ای تنظیم کنند.

به گزارش سکان نیوز به نقل از دانشگاه آزاد، جواد علمایی در بیست و یکمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد استان گیلان گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری که فرموده‌اند دانشگاه قوه عاقله کشور است، ضروری است واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق این هدف، تمام تلاش خود را به کار گیرند.
علمایی خاطرنشان کرد: واحدهای دانشگاهی باید با اتخاذ تدابیر و برنامه ریزی های لازم، تلاش کنند دانشگاه آزاد اسلامی در تمامی عرصه‌ها بخصوص خدمت رسانی به مردم، حرف نخست را در میان دانشگاه‌های کشور بزند.
وی با تأکید بر اهمیت مباحث کشاورزی در دانشگاه، گفت: کشاورزی یک موضوع استراتژیک است، چرا که ۴۰ درصد مردم کشور به طور مستقیم یا غیرمستقیم در حوزه کشاورزی فعال هستند. دانشگاه آزاد اسلامی دارای ۷ هزار دانشجو در رشته کشاورزی است که برای این تعداد ۱۷۰۰ عضو هیأت علمی وجود دارد و لازم است واحدهای دانشگاهی در این مورد فعالیت گسترده‌تری داشته باشند.
معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر تحصیل، تربیت نیز می‌شوند. این دانشگاه برای مباحث و موضوعات فرهنگی اهمیت بسزایی قائل است و تلاش می‌شود دانشجویان در کنار علم آموزی، در مباحث فرهنگی نیز پیشرفت کنند.
در ادامه، علمایی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با افتخار میزبان فرزندان شهدا و خانواده‌های ایشان است، اظهار داشت: تمام تلاش مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی، خدمت رسانی مطلوب به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران است.
معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: انضباط مالی در دانشگاه آزاد اسلامی از اهمیت بسزایی برخوردار است و واحدها باید این موضوع را در اولویت برنامه‌های مالی خود قرار دهند. در این زمینه، واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید یک بودجه عملیاتی، جدی، محاسبه شده و واقع گرایانه داشته باشند و بخش زیادی از درآمدهای خود را براساس درآمدهای غیرشهریه ای تنظیم کنند.