هیچ مدرسه دولتی مجاز به دریافت شهریه نیست
هیچ مدرسه دولتی مجاز به دریافت شهریه نیست
سکان نیوز؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان بابل گفت؛ هیچ مدرسه دولتی مجاز به دریافت شهریه نیست.

به گزارش سکان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بابل در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان که به مناسبت بازگشایی مدارس دراداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد ابراز داشت؛ دریافت مبالغ تحت عنوان کمک اجباری به مدرسه تخلف است و قطعا با این امر برخورد خواهد شد.
مهدی جایمند افزود؛ با توجه به محدودیت‌های مالی که در واحدهای آموزشی وجود دارد و سرانه ناکافی برای مدارس منجر می‌شود تا برخی برای جبران کمبودها از کمک به مدرسه استفاده کنند اما در شرایط فعلی در زمان ثبت‌نام هیچ مدرسه دولتی مجاز به دریافت شهریه نیست و تنها مدارس غیردولتی می‌توانند وجه دریافت کنند.

وی بیان داشت؛ با تأکید وزارت آموزش و پرورش بر بازگشایی حضوری مدارس در اول مهر است، اما همه تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا  هستیم. وعلاوه برآموزش دانش آموزان سلامتی آنان نیز جزو اولويت های ما در بازگشایی مدارس می باشد وبدین منظور در گام نخست مدارس روستایی وعشایری با کمتر از ۱۵دانش اموز فعلا حضوری برگزار خواهد شد و مدارسی که زیر ۱۰۰ نفر جمعیت دارند می‌توانند به‌صورت حضوری در مدارس حاضر شوند.
ومدارسی که بتوانند ۱۵نفر را در یک کلاس جای دهند نیز به صورت ۱روز در میان کلاس را دایر نمایند
وی ادامه داد؛ سیاست گذاران کلان باید آموزش نیروهای انسانی را با پشتیبانی همگانی رقم بزنند تا تربیت در آموزش عقیم نماند.
رئیس آموزش و پرورش عنوان داشت؛ خیرین بابلی عملیات احداث ۱۸ مدرسه را در کمتر از دو سال اخیر آغاز کردند که هم اکنون بین ۷۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی ادامه داد : برای سال تحصیلی جدید بیش از ۹۰ درصد از معلمان بابل واکسینه خواهند شد تامشکلی برای حضور در کلاس های درس به وجود نیایید
مدیر آموزش و پرورش بابل در پایان سخنانش اظهار داشت این شهرستان مفتخر است که تابه حال افتخارات علمی و المپیکی زیادی را کسب نموده است و درحال حاضر درکنکور سال جاری شهرستان بابل در رتبه زیر سه هزار بعد از تهران و اصفهان در جایگاه سوم قرار گرفته است واز جمله افتخارات علمی دیگری که توسط دانش آموزان این شهرستان کسب شده است راه یافتن ۳۷۵ نفر از دانش آزمون این شهرستان در مرحله اول المپياد می باشد.