هم اکنون، مراسم « رونمایی از دسترسی ۱۰۳۴ روستا به شبکه ملی اطلاعات»
هم اکنون، مراسم « رونمایی از دسترسی ۱۰۳۴ روستا به شبکه ملی اطلاعات»
سکان نیوز/ این مراسم با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل ایرانسل و همچنین با حضور آنلاین مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران و استانداران کهگیلویه و بویراحمد و کردستان و جمعی از نمایندگان مردم دو استان در مجلس شورای اسلامی، در محل ساختمان مرکزی ایرانسل، در حال برگزاری است.

به گزارش سکان نیوز/ در این مراسم، با برقراری ارتباط آنلاین با دو روستای «شهنیز» در استان کهگیلویه و بویراحمد و «گلانه» در استان کردستان به عنوان نمونه‌هایی از ۱۰۳۴ روستا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سایت‌های مخابراتی ایرانسل در این روستاها را افتتاح می‌کند.
مرتضی کبیری مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران در حاشیه این برنامه از سهم مازندران در افتتاح پوشش ارتباطی و اینترنتی تعداد ۳۷ روستا از شهرستانهای ساری ، قایمشهر، فریدونکنار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و نور خبر داده و افزود که روستاهای مذکور از امروز به شبکه ملی اطلاعات از جمله خدمات آموزش الکترونیکی دانش آموزان(شبکه شاد) و خدمات دولت الکترونیک مانند سامانه سهام عدالت و شبکه الکترونیکی سلامت و تلویزیون اینترنتی و خدمات بانکی متصل گردیدند. مدیرکل ICT استان همچنین از پوشش کامل کلیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار مازندران و اتصال آنها به شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال ۹۹ خبر داد.

با اضافه شدن این روستاها، تعداد روستاهای تحت پوشش شبکۀ ایرانسل به ۱۷۶۴۴ روستا رسیده است.