سکان نیوز؛ مدير عامل شركت توزيع نيروي برق استان كردستان از لزوم همكاري و همياري مشتركين در روزهاي سرد سال به منطور جلوگيري از خاموشي هاي برق خبر داد

هيوا لهونيان گفت: با توجه به اين كه در روزهاي سردسال، مصرف سوخت گاز افزايش پيدا مي كند، به منظور جلوگيري از ايجاد اختلال در تأمين برق كشور به ويژه در شرايط فعلي كرونايي، همراهي مشتركين در مديريت مصرف برق و به تبع آن كاهش مصرف سوخت نيروگاه هاي كشور نقشي موثرو ارزنده اي دارد.
لهونيان در ادامه با اشاره به وضعيت برق در كشور اذعان داشت: هرچند وضعيت نيروگاه ها در توليد برق نرمال است اما بايد در مصرف گاز در حوزه نيروگاه ها صرفه جويي كرد تا با مشكل خاصي مواجه نشويم.

وي در ادامه با اشاره به نيروگاه هاي متصل به شبكه گاز افزود: ?? نيروگاه در كشور هم اكنون از طريق گاز، سوخت خود را تأمين مي كنند و در زمستان سالجاري با توجه به سرما و برودت هوا، مصرف سوخت در كشور روند افزايشي داشته كه محدوديت هايي را براي توليد در نيروگاه ها ايجاد مي كند.

لهونيان در ادامه بيان كرد: همكاري و همراهي مردم در مصرف صحيح برق و گاز بسيار موثر و تاثير گذار مي باشد و مي توانيم با همكاري هم، زمستاني بدون خاموشي برق و بدون كمبود گاز را سپري كنيم.

مدير عامل شركت توزيع نيروي برق استان كردستان در ادامه سخنان خود افزود: صنعت برق كشور براي تشويق مردم به كاهش مصرف برق كه تاثير آن در كاهش مصرف سوخت نيروگاه ها نمايان مي شود، مشوق هايي را كه در تابستان براي مشتركان خانگي اختصاص مي داد، در زمستان سالجاري نيز اجرايي مي كند.

وي در ادامه تأكيد كرد: مشتركان خانگي در صورتي كه مصرف برق خود را در زمستان سالجاري كاهش دهند، از مشوق هاي صنعت برق برخوردارخواهند شد و حتي مي توانند با توجه به طرح برق اميد با كاهش مصرف برق در گروه كم مصرفين قرار گيرند و از برقي رايگان و مطمئن برخوردارشوند.

هيوا لهونيان در پايان سخنان خود ياد آور شد: مشتركين گرامي مي توانند با اقداماتي ساده مانند خاموش كردن لامپ هاي اضافي در منازل و ادارات و استفاده از نور طبيعي در طول روز، كاهش جزيي شعله بخاري و سيستم هاي گرمايشي، كاستن يك درجه دماي محيط تا ميزان قابل توجهي مصرف برق و گاز را كاهش دهند كه در اين صورت با همكاري مردم، مشكلي در تأمين گاز و برق در استان در زمستان امسال به وجود نخواهد آمد.