همراهي مردم سيستان و بلوچستان در مصرف بهينه برق و گاز یک ضرورت است
همراهي مردم سيستان و بلوچستان در مصرف بهينه برق و گاز یک ضرورت است
سکان نیوز؛ مدير عامل شركت توزيع نيروي برق سيستان و بلوچستان گفت: با توجه به سرد شدن هوا و به دنبال آن ايجاد محدوديت در تامين سوخت نيروگاه هاي برق، لزوم همراهي مردم اين استان در مصرف بهينه برق و گاز ضروري است.

خليل عوض زاده اظهار داشت: همه ساله با سرد شدن هوا، روند مصرف سوخت گاز در كشور افزايشي شده و اين امر محدوديت هايي را براي توليد برق در نيروگاه ها و به تبع آن قطعي برق را به دنبال خواهد داشت.
عوض زاده با هشدار به مشتركان سيستان و بلوچستان در مورد مصرف برق گفت: مشتركان اين استان تنها با صرفه جويي 10 درصدي مصرف برق علاوه بر اينكه گاز كافي به نيروگاه ها جهت توليد برق مي رسانند، فشار مضاعف ناشي از افزايش مصرف برق از نيروگاه ها را برداشته و امكان بهره مندي پايدار تمامي هموطنان از نعمت برق و گاز در فصل سرما را فراهم خواهند كرد.
مدير عامل شركت توزيع نيروي برق سيستان و بلوچستان با بيان اينكه شركت توانير زمان اوج مصرف برق در فصل زمستان را از ساعت 11 تا 13 و همچنين 17 تا 23 اعلام كرده است بيان كرد: مشتركان برق با اقدام هاي ساده اي مانند خاموش كردن لامپ هاي اضافي در منازل، ادارات و كاهش جزيي شعله بخاري و يا كاستن يك درجه دماي محيط در مصرف برق صرفه جويي كنند.
وي ادامه داد: تنها كاهش يك درجه اي دما سيستم گرمايشي و استفاده از دماي آسايش (18 تا 21 درجه سانتي گراد) 6 درصد در مصرف انرژي صرفه جويي دارد.
عوض زاده با بيان اينكه مشتركان خانگي در صورتي كه مصرف برق خود را كاهش دهند، از مشوق هاي صنعت برق برخوردار خواهند شد اظهار داشت: طبق مصوبه هيات وزيران پرداخت پاداش خوش مصرفي در زمستان هم تداوم يافته و به افراد صرفه جو در برق تعلق مي گيرد.
وي به تغيير ساعت كاري ادارات سيستان و بلوچستان به منظور ضرورت مديريت مصرف انرژي برق در شرايط كنوني اشاره كرد و افزود: ساعت كاري پرسنل ستاد اين شركت، روزهاي شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الي 16 و پرسنل امور اين شركت، شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الي 15 و روز پنجشنبه از ساعت 8 الي 14 تغيير پيدا كرده است.
مدير عامل شركت توزيع نيروي برق سيستان و بلوچستان بيان كرد: ضرورت مديريت مصرف انرژي و كاهش مصرف برق توسط مشتركين مورد انتظار است و در صورت عدم مديريت مصرف انرژي، قطعي برق را خواهيم داشت.