هفدهمین طرح رصد با حضور اعضای شورای شهر به منطقه  18 رسید
هفدهمین طرح رصد با حضور اعضای شورای شهر به منطقه  18 رسید
سکان نیوز؛ "طرح رصد" نظام مسائل و چالش های اولویت دار مناطق و سازمان ها با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در منطقه 18 برگزار شد.

به گزارش سکان به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 18- طرح رصد با حضور رئیس و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در منطقه 18و پس از بازدید میدانی از وضعیت محله‌ها و پروژه‌های شهید بروجردی، شن چاله ها، بلوار 45 متری بهار، محلات شاد آباد، شهید رجایی، 17 شهریور، خلیج فارس، شهرک ولیعصر( عج) و یافت آباد در نشست تخصصی با حضور شهردار و معاونین منطقه و جمعی از نخبگان و معتمدین محلی ادامه پیدا کرد.
“محمد آخوندی” رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در هفدهمین برنامه طرح رصد ضمن اشاره به ایام فاطمیه ( س) و یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: روش ، منش، رفتار و زندگی سردار دلها الگوی همدلی و خدمت به مردم و روحیه جهادی است.
محمد آخوندی افزود: کارهایی که در حوزه مدیریت شهری انجام می دهیم باید به خواسته مردم، رضایت مردم و مشارکت های مردمی باشد طرح رصد فعالیت در حوزه شهری در کارهای تعریف شده با نظارت مردمی خواهد بود.
وی فعالیتهای نخبگان در زمینه های، قرآنی، حوزه معلولین و فعالیت های ورزشی منطقه 18 را فرا منطقه ای خواند و برای گسترش و پیشرفت در این زمینه ها اعلام آمادگی کرد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در پایان در خصوص اصلاحیه بودجه پروژه شهید بروجردی دستور بررسی را صادر کرد.
” میثم مظفر” عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز ضمن ابراز خشنودی برای حضور در میان مردم شریف منطقه گفت: منطقه 18 یکی از مناطق کم برخوردار است، منطقه ای که در آن روزهای حساس و پیروزی بخش انقلاب و دفاع مقدس شاهد پیشتازی و جانفشانی مردم مدافع نظام و انقلاب بوده است که با توجه به عدالت در برنامه ریزی شهری توجه بیشتری به این مردم داشته باشیم و مصادیق را محقق کنیم. وی نیت خدمت به مردم را تبدیل دانش فنی به یک برنامه درست و صحیح دانست و افزود اساسا طراحی شهری و توسعه شهری یک علم و یک دانش است که ما عجولانه نمی توانیم برای احداث ابنیه و پروژه های عمرانی و غیره بدون نگاه کلان، برنامه ریزی کامل و استراتژیک اقدام کنیم که در این میان با توجه کردن به 20 درصد مسائل کلیدی منطقه هجده میتوان 80 در صد بهبودی و اثر بخشی را ب بر اساس قانون پارتو ( قانون 80/20 ) برای منطقه به ارمغان بیاوریم.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه محرک توسعه را طراحی گسترده و برنامه ریزی متفکرانه در حوزه معماری و شهرسازی در خصوص تغییر کاربری ها و تغییر پهنه ها و ایجاد مزیت و مطلوبیت برای احیای زمین های بایر و زمین های رها شده شهری برای اثر بخشی برای سرمایه گذاران، مردم، مشاغل و نیز برای احیای فضا های شهری و محله ای، در میان مدت و بلند مدت را توجه به حوزه شهرسازی و معماری و بهره مندی از سرمایه گذاران بخش خصوصی و توجه مردم دانست.
مظفر در بخش دیگری از سخنان خود افزود: توان نگرش کامل در این طرح چه از لحاظ فکری و به لحاظ تجربی در وجود شهردار منطقه 18 دیده میشود که فرصت خوب و اثر بخش برای مردم منطقه جنوب غرب تهران خواهد بود تا شاهد تحول ویژه در منطقه باشند.
” احمد صادقی” رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران ضمن تشکر در خصوص اجرای برنامه رصد گفت : با اجرای این طرح و نظارت پروژه ها از دیدگاه معتمدین و نخبگان محلی برای اصلاحیه بودجه 1400و تدوین بودجه 1401 تدابیری اندیشیده خواهد شد.
صادقی؛ منطقه 18 را کم برخوردار ولی پر ظرفیت دانست و این ظرفیت را در مناطق تهران کم خواند و گفت : شورای اسلامی شهر تهران کمک و حمایت خواهد کرد تا در مسیر پیشرفت و تکمیل شدن پروژه های منطقه 18 مانعی وجود نداشته باشد.

یعقوب هوشیار شهردار منطقه 18 ضمن تشکر از حاضرین، این طرح را ارزشمند دانست و درخصوص ظرفیت‌ها، نیازها و چالش‌های منطقه توضیحاتی را ارائه کرد.
وی با اشاره به مصادیق افزایش بودجه عمرانی منطقه خاطر نشان کرد: شهرداری وظیفه دارد برای سهولت تردد اهالی منطقه 18 و دسترسی بزرگراهی پروژه های شهید بروجردی و بهار هرچه زودتر به اتمام رساند . یعقوب هوشیار در خصوص زیبا سازی شهری و تعویض 2350 مخزن در سطح منطقه، امتیاز دادن و تشویق شدن صاحبان زمین های رها شده برای دریافت عوارض در توافقات اراضی و کاهش زمان وصل شدن شبکه فاضلاب شهری در حوزه محیط زیست و نیز اشاره به صلابت مردم در شاخص توسعه که از اولویت ها و مسائل مهم منطقه میباشد، درخواست افزایش سرانه‌های منطقه در زمینه های مختلف را درخواست کرد.
شهردار منطقه 18 در ادامه با مطرح کردن طرح مسجد محوری و برنامه هایی از قبیل ورزش که سیاست و جهت محوری منطقه می باشد، خواستار بیشتر شدن ردیف بودجه در این زمینه شد تا با مطالعه بیشتر برنامه های منطقه اثر بخشی و کارامدی بالاتری برای مردم داشته باشد.
در ادامه این نشست حضور معتمدین و نخبگان محلی به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص چالش‌های اولویت دار و طرح دیدگاه تخصصی در زمینه مسائل شهری پرداختند.
جداره سازی شن چاله ها، تعویض و نو شدن ناوگان حمل و نقل ترافیک منطقه ، سامان دهی بازار آهن شاد اباد، فاضلاب شهری منطقه 18، از جمله مهمترین مشکلات معتمدین محلات بود که توسط دبیر معتمدین محلات به نمایندگی در این جلسه اعلام گردید.