هشدار مسکو به ناتو در مورد استقرار قوای هسته‌ای
هشدار مسکو به ناتو در مورد استقرار قوای هسته‌ای
سکان نیوز؛روسیه امروز هشدار داد که اگر ناتو قوای هسته‌ای خود را به مرزهای روسیه نزدیک‌تر کند، مسکو به این اقدام پاسخ خواهد داد.

به گزارش سکان نیوز؛به نقل از خبرگزاری رویترز، “الکساندر گروشو” معاون وزیر خارجه روسیه هشدار داد که اگر ناتو تاسیسات هسته ای را به مرزهای روسیه نزدیک‌تر کند، مسکو تدابیر پیشگیرانه کافی را اتخاذ خواهد کرد.

رسانه های روسی به نقل از این مقام ارشد روسیه گزارش دادند: پاسخ به این اقدام با انجام اقدامات پیشگیرانه کافی که قابلیت بازدارندگی ما را تضمین کند، امری لازم به شمار می رود.

معاون وزیر خارجه روسیه خاطر نشان کرد: مسکو هیچ نیت خصمانه‌ای در قبال فنلاند و سوئد ندارد و دلایل واقعی برای پیوستن این دو کشور به ناتو نمی‌بیند.

وی همچنین موضع قبلی کرملین را تکرار کرد که پاسخ مسکو به توسعه احتمالی ناتو به این بستگی دارد که این ائتلاف تا چه میزان تجهیزات نظامی خود را به سوی روسیه نزدیک و چه تاسیساتی را مستقر کند.

رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو – کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

  • نویسنده : میلاد