هشت پیشنهاد به بهورزان و کارشناسان شبکه های بهداشت برای ایام محرم
هشت پیشنهاد به بهورزان و کارشناسان شبکه های بهداشت برای ایام محرم
سکان نیوز/از رسانه های محلی بخواهید اقدامات مثبت را بازتاب خبری دهند.

سکان نیوز/ ✅ تامیتوانید واقعیات کرونا، آمارها، پیش بینی ها و شرایط بهداشت و درمان را برای مردم توصیف کنید تا این واقعیات در ذهن مردم نقش ببندد و فاصله اجتماعی مناسب کنار گذاشته نشود.

✅ ببینید برای پیشگیری از تجمع، چه راهکارهایی برای برگزاری مراسمات محرم هست. مانند: سیاه پوش کردن کوچه ها و خیابانها و..‌.

✅ در روستاها و محلات شهری، ستاد های مبارزه با کرونای محلی با حضور بزرگان، ریش سفیدان و فعالین اجتماعی و شوراها و بسیج را پشتیبانی کنید. با آنها متعدد جلسه بگذارید و واقعیات کرونا را برایشان شرح دهید.

✅ با خیرین ایام محرم جلسه بگذارید و آنها را قانع کنید هزینه هایی که هرساله در تجمع ها صرف عزاداری میشده در شرایط کرونایی صرف نذر ماسک، خرید نیازهای مراکز درمانی و بهداشتی، تهیه بسته های غذایی نیازمندان و … بشود.

✅ اقدامات مثبت بزرگان هیات های مذهبی، منبریون و مداحان شهرها و روستاها و… در جهت پیشگیری از کرونا را تقدیر کنید و از رسانه های محلی بخواهید این اقدامات مثبت را بازتاب خبری دهند.

✅ قبل محرم، با همیاری فرمانداریها، بخشداریها، شوراها و نیروی انتظامی و بسیج، افرادی را که در محل محله ها و روستاها تصمیم بر رعایت اصول بهداشتی ندارند را شناسایی کنید و با کلام شفاف و واقع بینانه وضعیت را برایشان ترسیم کنید.

✅ گروههای داوطلب بهداشتی را در محله ها و روستاها فعال کنید تا در ایام محرم به رعایت اصول بهداشتی کمکیار بهورز و مراقب سلامت و کادر بهداشتی درمانی باشند. به آنها کارت همیار سلامت بدهید و حس مسئولیت پذیری را در انها فعال کنید.

✅ نسبت به عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی در محله ای و روستاها حساس باشید و با ابزار مناسب، قبل از رخ دادن آن، پیشگیری کنید.