نمازجمعه قرارگاه فرهنگی است/منتخبین شورای شهر از عملکرد شورای پنجم عبرت بگیرند
نمازجمعه قرارگاه فرهنگی است/منتخبین شورای شهر از عملکرد شورای پنجم عبرت بگیرند
سکان؛ امام جمعه شهر بابل گفت؛ شورای جدید شهر بابل باید از عملکرد شورای پنجم آیینه عبرت آموزی برای خود قرار دهند.

امام جمعه شهرستان بابل در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان بابل ابراز داشت :پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی است و ۴۱ سال از اقامه نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد و در این سال‌ها دستاوردهای زیادی را در این نهاد شاهد می باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی روحانی ادامه داد:ستاد نماز جمعه گرچه تشكیلات اداری است اما منحصر به روز جمعه نیست و ماحصل زحمات ما در طول یك هفته باید روز جمعه متجلی شود و تمام زحماتی كه اعضای این ستاد در طی هفته متحمل می‌شوند نمود آن در روز جمعه متجلی خواهد شد.
وی با بیان اینكه یك نماز جمعه با عظمت و باشكوهی كه برگزار می‌شود نیاز به برنامه‌ریزی و تلاش مضاعفی دارد و باید حركت‌های جدیدی در آن شكل بگیرد، گفت: در مجموعه فعلی ستاد نماز جمعه احساس می‌كنیم نیاز به تحرك بیشتری داریم.
امام جمعه بابل گفت: نمازجمعه، اجتماعی است که پیام و هدف دارد و وظیفه نهاد نمازجمعه تقویت ولایت اهل بیت (ع) و احیاء فرهنگ ولایت پذیری است.
وی عنوان کرد:نماز جمعه زیباترین مظهر توحید و اتحاد و زیباترین نوع ارتباط بندگان با خدا است و وظیفه این نهاد تقویت ولایت اهل بیت (ع) و احیاء فرهنگ ولایت پذیری است.
روحانی بیان داشت؛ مهمترین وظیفه ائمه جمعه «تبیین حقایق و هدایتگری فرهنگی و سیاسی» است که ائمه‌جمعه باید با استفاده از این فرصت مغتنم، در نمازجمعه که قلب فرهنگی هر شهر باید هدایتگری سیاسی و فرهنگی انجام دهند.
وی در بخشی دیگر از سخنانش به ظرفیتهای شهرستان بابل اشاره نمود و گفت؛ متاسفانه با توجه به ظرفیتهای این شهرستان نتوانسته است جایگاه خود را به دست بیاورد و امید داریم در آینده نزدیک تلنگرهای ما باعث شود تا ظرفیتهای ما تبدیل به فرصت شود.

امام جمعه بابل عنوان داشت :اقبال به نماز جمعه دشمن را ناکام و ناراحت می‌کند چون با اقامه نماز جمعه نقشه‌های دشمن به هم می‌ریزد.پس باید با روشنگری و آگاه سازی آحاد مردم از این ظرفیت ها در توانمند سازی استفاده گردد.
امام جمعه بابل اظهار داشت؛ رسانه ها به عنوان چشم بیدار در جامعه می توانند در نواقص جامعه را به ما گوشزد کند تا ما در صدد رفع آن برآییم.
وی در پایان سخنانش گفت؛ شورای جدید باید شورای قبلی را عبرت بگیرد و عملکرد شورای پنجم را آیینه عبرت آموزی برای خود قرار دهند تا بتوانند جایگاه این شهرستان را برای این شهرستان ایجاد نماید

نمازجمعه قرارگاه فرهنگی است و وظیفه امام جمعه آن است که از این نهاد به عنوان یک قرارگاه فرهنگی و مذهبی نماز جمعه رسانه است.