نقش نخبگان در جهش تولید و پیشرفت جامعه انکار ناپذیر است
نقش نخبگان در جهش تولید و پیشرفت جامعه انکار ناپذیر است
سکان؛ رئیس مجمع عالی نخبگان شرق استان مازندران بیان داشت :نقش نخبگان در جهش تولید و پیشرفت جامعه انکار ناپذیر است.

دکتر حسین فرخزاد ریس مجمع عالی نخبگان شرق استان مازندران در گفتگو با سکان نیوز به اهمیت و نقش نخبگان در پیشرفت جامعه،تحقق جهش تولید و رشد اقتصادی اشاره کرد و گفت:برای پیشرفت و توسعه راههای مختلفی وجود دارد که مهم‌ترین آن نخبه گرایی است.
وی افزود؛ نخبه گرایی به مفهوم فراهم آوردن زمینه لازم برای فعالیت مطلوب نخبگان و بهره مندی از آنان است به نحوی که بتواند با دانش،مهارت،تخصص و نوآوری سبب پیشرفت جامعه شوند.

فرخزاد ادامه داد:بر اساس تئوری های مختلف اقتصادی پیشرفت تکنولوژی از عوامل جهش دهنده تولید است که با تاثیر در ساختار فنی و تابع تولید منجر به افزایش بهره وری و تولید بیشتر با منابع کمتر میشود که بدون تردید این عامل پیش برنده تولید و رشد اقتصادی زاییده فعالیت های نخبگان علمی در زیست بوم فن اوری است.
رئیس مجمع عالی نخبگان منطقه یک مازندران افزود:به عبارت دیگر بدون دانش و تکنولوژی مبتنی بر آن پیشرفتی در جامعه صورت نگرفته یا در صورت رخ دادن پایدار نخواهد بود.
وی با تاکید بر نقش مجمع عالی نخبگان و تاثیر سیاست ها و برنامه های مجمع در سطح کشور و استان بر توسعه فرهنگ نخبگانی،به جایگاه ویژه این نهاد سیاست گذار در تحقق جهش تولید و توسعه اقتصادی کشور اشاره کرد و تصریح کرد:برنامه های مجمع عالی نخبگان نظیر طرح هسته های پژوهشی مسئله محور ،وتکمیل کمیته های بیست و دو گانه مجمع عالی نخبگان و دعوت از افراد نخبه برای عضویت در این کمیته ها را می‌توان الگویی مناسب برای تسهیل تحقق جهش تولید در زمانی کوتاه و تعریف شده در کشور دانست.

فرخزاد در پایان افزود.پیشرفت های مقطعی یا پیوسته کشور عزیزمان ایران را در سه دهه اخیر،می‌توان ناشی از اراده،مسولیت پذیری و احساس دلبستگی نخبگان را به کشور برشمرد که با وجود مشکلات فراوان و نبود زیر ساخت های تکنولوژی ،صدها شخصیت برجسته در رشته های مختلف،به تلاش مشغولند و نتایج بزرگی را در عرصه های مختلف به دست آوردند.