نقش تعیین کننده بانوان مازندرانی در انتخابات مجلس دوازدهم/آیا بانوان ساروی در انتخاب یک نماینده زن متحد می شوند؟
نقش تعیین کننده بانوان مازندرانی در انتخابات مجلس دوازدهم/آیا بانوان ساروی در انتخاب یک نماینده زن متحد می شوند؟
سکان؛ انتخابات به عنوان یکی از مولفه های مهم مردم سالاری دینی است که برخواسته از اراده و جوشش یک ملت است و حضور زنان و مشارکت آنان در انتخابات ادوار گذشته نقش تعیین کننده ای داشته است و بدون شک در انتخابات مجلس دوازدهم در اسفندماه سال جاری این نقش در مازندران نیز پررنگ تر از گذشته خواهد بود.

به گزارش سکان، مشارکت سیاسی زنان در عرصه‌های کلان تصمیم‌گیری‌های سیاسی نظیر عرصه قانونگذاری یا نمایندگی مجلس، یکی از مولفه­ های توسعه سیاسی است.

به همین منظور اغلب کشورها به ویژه جمهوری اسلامی ایران در جهت تحکیم و تقویت توسعه سیاسی، به دنبال بالابردن مشارکت زنان در ساختار قدرت و تصمیم­گیری سیاسی می­باشند.

از طرفی از زمان شکل گیری نظام جمهوری اسلامی تا به امروز پراکنش فضایی(جغرافیایی) نمایندگی زنان در مجلس شورای اسلامی به صورت یکدست و برابر نبوده و در برخی از حوزه­های انتخابیه، زنان در بیشتر دوره­ها انتخاب شده­ اند اما هنوز در برخی از حوزه ­ها هنوز بانوی مخصوصا از ساری و میاندورود به مجلس شورای اسلامی راه نیافته است.

حضور زنان در دفاع مقدس و تقدیم هزاران شهیده در روزهای دفاع مقدس مهر تائیدی بر فداکاری و رشادت های زنان در عرصه دفاع و بعد از آن تلاش زنان در حوزه های علمی، پزشکی، فناوری و سایر حوزه چنان سرآمد است که این نقش روز به روز پررنگ و پررنگ تر می شود.

بانوان ایرانی در حوزه مدیریتی کشور تلاش های خوبی داشته اند که در سایر حوزه ها از قبیل انتخابات نیز شاهد مشارکت گسترده این طیف در انتخابات و نقش تعیین کننده جمعیت آنان در بیشتر انتخابات قابل بررسی است.

انتخابات به عنوان یکی از مولفه های مهم مردم سالاری دینی است که برخواسته از اراده و جوشش یک ملت است و حضور زنان و مشارکت آنان در انتخابات ادوار گذشته نقش تعیین کننده ای داشته است و بدون شک در انتخابات مجلس دوازدهم در اسفندماه سال جاری این نقش در شهرهای بزرگ مازندران نیز پررنگ تر از گذشته خواهد بود.

بانوان دیار علویان نیز برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حضوری فعالانه خواهند داشت و مشارکت خویش را در این انتخابات به منصه ظهور خواهند رساند تا برگ زرین دیگری بر افتخارات ایران اسلامی در عرصه های داخلی و بین المللی خلق کنند.