نقدی بر لیست‌چینی شورای انقلاب بابل برای شورای شهر
نقدی بر لیست‌چینی شورای انقلاب بابل برای شورای شهر
سکان نیوز؛ توقع از جمعی که نام خود را شورای ائتلاف نیروهای انقلاب بابل نهادند و خود را قیّم شهر و جریان سیاسی خود را تنها جریان انقلابی بابل می‌شناسند این است که در امور مهمی چون شورای شهر، ورود مستقیم نکنند و اگر چنین قصدی داشتند، هوشمندانه ورود کنند.

انتقاد ما به لیستی مربوط است که این شورا برای انتخابات پارلمان شهری انتخاب کرد، انتخابی که مشخص نیست با کدام ملاک و مبنا انجام شده و از چند تن از رجال و بزرگان شهر بابل، در چینش و نهایی کردن این لیست نظرخواهی شد.

9 فردی که این شورا در پشت درهای بسته و تنها با کمک محافل خاص انتخاب کرد، ترکیبی یکدست و یکنواخت است درحالی‌که برای شورای شهر بابل با انبوه مشکلات و بی‌اعتمادی‌های ایجاد شده، ضرورت داشت دقت نظری صورت گیرد و افرادی انتخاب شوند که از مهندسان شهرسازی و عمران تا حقوقدان و کارشناسان امور فرهنگی در این تیم حضور داشته باشند.

جای تأسف است که شورای انقلاب 9 تن را انتخاب کرد و آنان را به‌عنوان نامزدهای مورد نظر خود برای شورای شهر در نظر گرفت که همه از یک رسته هستند.
این کار شورای انقلاب مانند این است که یک تیم فوتبال شکل بدهیم که همه 11 نفر دروازه‌بان باشند و ناگفته پیداست که این تیم، تا چه اندازه ناکارآمد و ضعیف خواهد بود.

از اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب بابل توقع داریم هم حلقه بسته خود را بشکنند و در اقداماتی نظیر تعیین لیست انتخاباتی برای شورای شهر در چنین شرایط حساسی، دیدگاه رجال برجسته و خوشنام شهر را که به جریان سیاسی خود آقایان، منسوب هستند و در همه این سال‌ها صداقت و مظلومیت آنان نیز به همه ثابت شد نظر بخواهند.

علاوه بر این از یاد نبریم که انقلاب ما بر پایه رای و نظر مردم استوار شده و انتشار لیست هایی به نام انقلاب اسلامی که در آن کوچکترین توجهی به سلایق متفاوت مردم نشده، تنها موجب دلسردی مردم خواهد بود و مراتب دوری هرچه بیشتر آن ها را از مدیران فردای شهر فراهم خواهد آورد. همانطور که شاهد بودیم پس از درز نام های موجود در لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، موجی انتقادات از سوی افکار عمومی روانه کارزار انتخاباتی شهر بابل شد.

صرف دادن لیست، کار مهمی نیست، نظرخواهی از بزرگان، بررسی نیروها و تعیین لیستی با حضور همه تخصص‌‎هایی که مورد نیاز شهر بابل است از لیست دادن مهم‌تر است، اقدام هوشمندانه که شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به آن بی‌توجه است.

مجید عرب فیروزجایی
روزنامه نگار وفعال اجتماعی