سکان نیوز؛ مدير ديسپاچينگ شركت توزيع برق استان اصفهان از فرايند دريافت اطلاعات خودكار تجهيزات رويت پذير شده براي تشخيص و ثبت ركورد خاموشي يكي از چشم اندازهاي ديرينه در شركت هاي توزيع برق خبر داد.

حسين شكرالهي گفت: دريافت اطلاعات خودكار تجهيزات رويت پذير شده براي تشخيص و ثبت ركورد خاموشي يكي از چشم اندازهاي ديرينه در شركت هاي توزيع برق است.
وی ادامه داد: امور ديسپاچينگ و فوريت هاي برق شركت توزيع برق استان اصفهان در ساعت 17:31 روز يكشنبه شانزدهم آذرماه نخستین ركورد خاموشي به صورت كاملا مكانيزه و هوشمند از كنتورهاي فهام دريافت و پس از پردازش به صورت يك ركورد خاموشي در تبلت عمليات اردستان ثبت شد.

مدير ديسپاچينگ شركت توزيع برق استان اصفهان افزود: اين رخداد از نظر فني فرآيند منحصر به فرد و مختص به استان اصفهان بوده و براي نخستین بار در سطح كشور به وقوع پيوسته است.

 

وی خاطرنشان کرد: مورد ديگري كه همزمان با اين فرآيند هوشمند ايجاد شد، ثبت خودكار حادثه مربوط به مشكلات ولتاژي مي باشد كه مطابق با برنامه ريزي هاي صورت گرفته از نوزدهم آدرماه اجرايي خواهد شد که در اين فرآيند خاموشي و يا مشكلات ولتاژي از كنتور هاي فهام دريافت شده و به عنوان يك رويداد مشكل ولتاژ شبكه در سامانه هما ثبت مي گردد و با توجه به اطلاعات دريافت شده از منابع ديگر مانند نرم افزارهاي مشترك 360 و GIS و همچنين پردازش هاي صورت گرفته، اين فرآيند هوشمند نزديك ترين خودرو به محل اعلام شده را در نظر گرفته و حادثه به صورت كاملا خودكار به تبلت عمليات ارسال مي گردد. كل اين فرآيند از زمان تشخيص تا ارجاع به تبلت در حدود 30 ثانيه است.

حسين شكرالهي امكان رهگيري خودرو توسط دوربان مراكز ديسپاچينگ كنترل عمليات و يا حتي مشترك ، امكان تغيير در سناريوهاي ثبت ، امكان استفاده در بررسي سريع موارد در معرض سرقت و امكان ايجاد آلارم هاي مختلف و طبقه بندي شده را از قابليت هاي اين سامانه ذکر کرد.