نبیان؛ جلوگیری از تعرض به 775 هکتار زمین دولتی
نبیان؛ جلوگیری از تعرض به 775 هکتار زمین دولتی
سکان نیوز؛ معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در 11 ماه گذشته از تعرض به 775 هکتار زمین دولتی جلوگیری شده است، گفت: ارزش زمین‌های دولتی ممانعت شده از تصرف 4011 میلیارد تومان بوده است.

علی نبیان  در پاسخ به این سئوال که در سال جاری از تصرف چه میزان زمین دولتی ممانعت به عمل آمده است، گفت: ما بارها از مردم خواسته‌ایم که ما را با هر نوع تصرف و تعرض زمین خواران به اراضی دولتی کمک کنند، به همین منظور سامانه ارتباط مردمی با یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن را رونمایی کرده و خواسته‌ایم که مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف و تعرضی با شماره تلفن ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هر نوع تصرف و تعرض زمین خواران به اراضی دولتی را گزارش کنند.

وی با تاکید بر اینکه در 11 ماه سال جاری موفق شدیم، از تعرض به 775 هکتار زمین دولتی جلوگیری کنیم، گفت:ارزش این زمین‌ها حدود 4011 میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد: با توجه به اینکه ایام نوروز به خصوص اول فروردین و 13 فروردین زمانی است که زمین خواران و متصرفان از فرصت استفاده می‌کنند و معمولا در این روزها تصرف اراضی دولتی به حداکثر می‌رسد، از تمامی فرماندهان یگان حفاظت در استان‌ها خواسته‌ایم تا در این ایام حفاظت از زمین‌های دولتی را به حداکثر برسانند.

نبیان خاطر نشان کرد:در مدت 11 ماه گذشته وقوع تعرض و رفع فوری برای 1434 هکتار زمین اقدام شده است که برای 2487 مورد آن رفع فوری صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۱۷۵۱۲ متصرف به اراضی دولتی در کشور شناسایی شده‌اند و امیدواریم در سال جدید هم بتوانیم این وظیفه مهم را با سرعتی بیش از گذشته پی بگیریم.