نبویان؛ رئیس‌جمهور در هفت ماه اخیر قرنطینه‌نشین است
نبویان؛ رئیس‌جمهور در هفت ماه اخیر قرنطینه‌نشین است
سکان نیوز؛ نماینده مردم تهران گفت: رئیس‌جمهور در هفت ماه اخیر قرنطینه‌نشین است و در گوشه‌ای نشسته و مشخص نیست چه کاری را انجام می‌دهد و چرا برای حل مشکلات مردم وارد گود نمی‌شود.

سکان نیوز؛ حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان بیان داشت: اکثریت مجلس قائل به آن هستند که استیضاح رئیس‌جمهور در شرایط فعلی کار صحیحی نیست. البته نمایندگانی که به دنبال استیضاح رئیس‌جمهور هستند هم قصد خیر دارند.

نبویان گفت: متأسفانه به دلیل تدبیر بسیار غلط دولت در سیاست داخلی و سیاست خارجی و اتخاذ تصمیمات غلط اقتصاد دچار مشکل جدی شده و بر همین اساس فشارهای زیادی را به مردم آوردند.

نماینده تهران در مجلس ادامه داد: علاوه بر تصمیمات غلط قوه مجریه، متأسفانه مدیران نالایقی هم در بخش‌های مختلف دولت وجود دارد که آنها کارایی لازم را که در شأن ملت بزرگ ایران باشد را ندارند.

وی افزود: رئیس‌جمهور در هفت ماه اخیر قرنطینه‌نشین است و در گوشه‌ای نشسته و مشخص نیست چه کاری را انجام می‌دهد و چرا برای حل مشکلات مردم وارد گود نمی‌شود.

این عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: در طول چند سال اخیر ضربات سنگینی از سوی دولت به مردم وارد شده است، در صورتی که باید تلاش کنیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همان‌هایی که طرفدار حسن روحانی بودند مانند بی‌بی‌سی و… انتقاد شدیدی را علیه دولت فعلی مطرح می‌کنند و گویا برنامه خاصی را دارند.

** نمایندگان تاکنون رئیس جمهور را در مجلس ندیده‌اند

نبویان تصریح کرد: نمایندگان مجلس یازدهم در پارلمان تاکنون رنگ آقای روحانی را ندیده‌اند، در حالی که طبق قانون وقتی رئیس‌جمهور وزیری را به مجلس معرفی می‌کند او موظف به حضور در مجلس است.

وی با طرح سؤالی مبنی بر اینکه اگر استیضاح رئیس‌جمهور در مجلس فعال شود آیا حسن روحانی به مجلس می‌آید، افزود: به نظر می‌رسد که حسن روحانی این کار را هم انجام نخواهد داد، زیرا رئیس جمهور با قانون کاری ندارد و دولت فعلی در زیر پا گذاشتن قوانین رکوردشکنی کرده و این کار را علاوه بر نابودی حق و حقوق مردم و اقتصاد کشور، نشان داده که با قانون کاری ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: نمی‌توانیم کسی را به صورت غیابی در مجلس استیضاح کنیم زیرا حسن روحانی به مجلس نمی‌آید.

** با استیضاح روحانی مشکلات مردم حل نمی‌شود

وی تصریح کرد: اگر فرض را بر پیگیری روند استیضاح حسن روحانی بگذاریم و او دیگر رئیس‌جمهور نباشد، معاون اول سکاندار دولت خواهد بود، در حالی که این کار فرایند چهار تا پنج ماهه نیاز دارد و عملاً با برگزاری انتخابات در چهار یا پنج ماه آینده مواجه خواهیم شد در حالی که در خرداد سال آینده انتخابات برگزار می‌شود.

نبویان افزود: اگر نیت ما از استیضاح رئیس‌جمهور حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است، باید بدانیم که آنها با دعوا و حذف این و آن مشکل خود را حل شده نمی‌بینند، در حالی که می‌توانیم با همدلی مشکلات را حل کنیم.

وی گفت: مجلس اگر با کار سلبی، فرد یا افرادی را حذف کند دردی دوا نخواهد شد، این در حالی است که نمایندگان مجلس به دنبال آورده برای سفره مردم هستند و در اقتصاد کشور بهبودی حاصل شود، اما اگر کاری کنیم که فرد یا افرادی حذف شده یا چیزی حاصل نشود که فایده‌ای ندارد.

** با اختلاف مجلس و دولت اقتصاد ایران نابود می‌شود

این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: وقتی بنای مجلس را بر استیضاح وزیر و رئیس‌جمهور بگذاریم معنایش دعواست که در چنین فضایی منطقا مشکلات اقتصاد کشور حل نخواهد شد. یا آنهایی که اهل مافیا بوده و یا سوءاستفاده‌گر هستند، در چنین فضایی وضع مردم را بدتر خواهند کرد.

نبویان گفت: در فضایی که بین دولت و مجلس اختلاف وجود دارد، اقتصاد مملکت نابود خواهد شد که در همین راستا مافیا و دلال تلاش می‌کنند فشار را بر مردم افزایش دهند.

وی اظهار داشت: با وجود دولت و مدیران فشل، اگر مجلس به دنبال حذف وزیر یا رئیس‌جمهور باشد، آیا قوه مجریه بنای کار و تلاش برای مردم خواهد داشت؟