نامه نماینده اصفهان به دادستان کل کشور/وزارت ورزش پول کارگران را به یورو بازگرداند
نامه نماینده اصفهان به دادستان کل کشور/وزارت ورزش پول کارگران را به یورو بازگرداند
سکان نیوز؛ نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: وزارت ورزش و جوانان باید پول را به یورو برگرداند و هم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید به یورو دریافت می کرده و علت دریافت ریالی چیست؟

عباس مقتدایی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره نامه ارسال خود به دادستان کل کشور اظهار داشت: بازنشستگان برای ما در اولویت هستند و بر روی این مسئله بارها تاکید کرده ایم که از حق بازنشستگان کوتاه نمی آییم. مطرح شده بود که دو میلیون یورو از شرکت شستا که متعلق به بازنشستگان و کارگران تحت پوشش تامین اجتماعی است، به سرمربی سابق تیم ملی فوتبال (ویلموتس) داده شده است، که در این خصوص رسانه‌ها و سایرهمکارانمان در مجلس نیز در خصوص اصل این حرکت گلایه داشتند.

وی افزود: در همین راستا مکاتبه ای با دادستان محترم کل کشور انجام دادم و از ایشان درخواست کردم که به عنوان مدعی العموم در این پرونده ورود کنند.

مقتدایی ادامه داد: مبحث پرداخت این مبلغ، چهار نکته مهم در خود دارد که این نکات باید بررسی شود. اولا پرداخت این پول از جیب بازنشستگان انجام شده است، چرا اصلا این کار از اموال بازنشستگان صورت گرفته؟ ثانیا پرداخت قرض الحسنه ای این پرداخت مدت دار که تاکنون همچنان برگردانده نشده است. ثالثا طبق اخبار واصله قرار بوده این مبلغ پایان فروردین برگردانده شود، اما 9 ماه گذشته و خبری از تسویه نیست. رابعا چرا مبلغی که به یورو دریافت شده است، به ریال درحال برگشت است و بر چه مبنایی دومیلیون یورو را، 25 میلیارد تومان حساب کرده اند درحالیکه امروز نرخ یورو بیش از 30 هزارتومان است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: وزارت ورزش و جوانان باید پول را به یورو برگرداند و هم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید به یورو دریافت می کرده و علت دریافت ریالی چیست؟

وی خاطرنشان کرد: همانطور که در نامه اشاره کردم، این مبلغ می بایست برای سرمایه گذاری و افزایش درآمد بازنشستگان انجام می شد، اما به سرمربی سابق تیم ملی فوتبال داده شد و تاکنون نیز آن کامل برگردانده نشده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس عنوان کرد: در این خصوص جدی هستیم و نمی گذاریم حقوق بازنشستگان تضییع شود و در همین راستا از دادستان کل کشور نیز درخواست کردیم که به این موضوع ورود داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای احقاق حقوق اقشار از تمام ظرفیت نظارتی مجلس نیز استفاده خواهیم کرد.

متن نامه نماینده اصفهان به دادستان کل کشور درباره پرونده ویلموتس به شرح زیر است:

اخبار واصله حاکی است، فدراسیون فوتبال (وزارت ورزش و جوانان) در سال گذشته با مصوبه ستاد رفع تحریم به ریاست معاون اول محترم رئیس جمهور مبلغ دومیلیون یورو از شرکت شستا به صورت قرض الحسنه جهت پرداخت مطالبات سرمربی سابق تیم ملی فوتبال دریافت کرده است و طبق آن مصوبه باید آن مبلغ را تا پایان فروردین ماه سال جاری به شرکت شستا باز می گردانده ، اما تاکنون این مبلغ بعد از گذشت ۹ ماه از مهلت سررسید، به طور کامل بازگردانده نشده است.

بر اساس اطلاعات دریافتی، با عنایت به اینکه شرکت شستا، اموال بازنشستگان را در اختیار دارد و متعلق به بازنشستگان و کارگران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی می باشد، این مبلغ می بایست در راستای سرمایه گذاری و افزایش درآمد بازنشستگان استفاده می شد و چرایی ارتباط اموال بازنشستگان با مطالبات سرمربی تیم ملی فوتبال و قرض الحسنه بودن این پرداخت، جای سوال است.

ادعا شده فدراسیون فوتبال این مبلغ را به یورو دریافت کرده است و هم اکنون در حال بازپرداخت به صورت ریالی و متناسب با نرخ گذشته یورو می باشد و رییس کمیته حقوقی این فدراسیون طی یک مصاحبه اظهار کرده است که فدراسیون در این مدت ۱۶ میلیارد تومان پرداخت کرده و فقط ۹ میلیارد تومان جهت تسویه بدهی باقی مانده است.

در صورت صحت اخبار و مباحث مذکور، با توجه به اینکه این مبلغ از شرکتی که متعلق و دارای اموال بازنشستگان است پرداخت گردیده ، خواهشمند است در راستای جلوگیری از تضییع حقوق این قشر عزیز، به عنوان مدعی العموم در این مبحث ورود کرده تا مشخص گردد چرا این مبلغی که به صورت یورو پرداخت گردیده، شرکت شستا به صورت ریالی درحال دریافت آن می باشد و همچنین بر اساس چه مبنای محاسبه ای، دومیلیون یورو، ۲۵ میلیارد تومان محاسبه گردیده در حالی که امروزه نرخ یورو حدود ۳۰ هزار تومان می باشد.

از منظری دیگر پرداخت قرض الحسنه این مبلغ از اموال بازنشستگان به سرمربی سابق تیم ملی فوتبال جای سوال دارد.

شایان ذکر است اینجانب در همین خصوص با بهره گیری از ابزار نظارتی مجلس، طرح سوال و تذکری از وزرای ورزش و جوانان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشته ام.

از حسن توجه جنابعالی قدردانی می نماید.