منطق ایران در عرصه دیپلماسی همواره قوی، هوشمندانه و حاکی از عزت است
منطق ایران در عرصه دیپلماسی همواره قوی، هوشمندانه و حاکی از عزت است
سکان نیوز؛ عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: منطق ایران در عرصه دیپلماسی همواره قوی، هوشمندانه و حاکی از عزت، حکمت و مصلحت است.

علی کریمی‌فیروزجایی در گفت‌وگویی با تأکید بر عزم کشورمان برای حضور در مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: حضور ایران در مذاکرات هسته‌ای وین عزتمندانه و متفاوت از گذشته خواهد بود.

وی گفت: دولت سیزدهم در شرایط کنونی نشان داد که اقتصاد و معیشت مردم را به مذاکرات مشروط نمی‌کند.

نماینده مردم بابل از رویکرد دولت سیزدهم در سیاست خارجی حمایت کرد و افزود: شرطی کردن اقتصاد موجب پس‌روی و قفل شدن امور کشور می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه سیاست تغییر ناپذیر کشورمان در اجتناب از روی آوری به سلاح هسته‌ای است، تصریح کرد: بهانه‌جویی غربی‌ها در این زمینه عاری از حقیقت و کاملا تصنعی است و آنها هدف دیگری را دنبال می‌کند.

کریمی‌فیروزجایی با انتقاد از بی‌عملی غربی‌ها در موضوع توافق هسته‌ای برجام خاطر نشان کرد: عدم ایفای تعهدات برجامی از سوی طرف‌های خارجی صداقت و حقانیت کشورمان را نمایان کرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی به شانتاژ غربی‌ها در مورد مذاکرات آتی اشاره کرد،گفت: دور جدید مذاکرات هیأت ایرانی، مبتنی بر روح توافق اولیه و کاملا جدی خواهد بود.

این مسؤول پارلمانی با بیان اینکه مذاکره برای مذاکره معنا ندارد، افزود: فرسایشی شدن مذاکرات هسته‌ای بدون دستیابی به نتایج ملموس خواست و رویکرد کشورهای غربی است.

عضو خانه ملت با تأکید بر حمایت قاطع مجلس از رویکرد دولت جدید در قبال مذاکرات یاد آورشد: مجلس و دولت به‌دنبال حل و فصل اختلاف پیش آمده در پرونده هسته‌ای هستند.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور تصریح کرد: طرف‌های خارجی به‌ویژه آمریکا بداند که دوران باج‌دهی، بی‌عملی و انفعال ایران در موضوع هسته‌ای به سر آمده است.

کریمی‌فیروزجایی بر لزوم واقع‌گرایی در حوزه سیاست بین‌الملل اشاره کرد، گفت: عدم درک درست شرایط ایران از سوی غربی‌ها در گذشته مانع جدی در دست یابی به توافق هسته‌ای ایجاد کرد.

عضو مجمع نمایندگان مازندران تصریح کرد: ایران امروز مقتدر و منسجم‌تر از همیشه در عرصه تعاملات جهانی حضور دارد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه به اقدام پیش‌دستانه علیه تهدیدات آمریکا در مجلس اشاره کرد، افزود: جامعه جهانی دیگر منطق زور و تهدید و تحریم یک‌جانبه را بر نمی‌تابد و آمریکا باید از این شیوه در قبال ملت ایران دست بکشد.