مطالبه مزدوران یمنی برای حقوق عقب‌افتاده خود  از عربستان
مطالبه مزدوران یمنی برای حقوق عقب‌افتاده خود  از عربستان
سکان نیوز:منابع الجزیره گزارش دادند، یمنی­‌های به خدمت گرفته شده وابسته به تیپ سه گارد مرزی واقع در منطقه الربوعه عربستان دست به تظاهرات زده و علاوه بر درخواست بازگردانده شدنشان به یمن، حقوق خود را که شش ماه است به عقب افتاده را هم مطالبه کردند.

به گزارش سکان نیوز/به نقل از سایت شبکه الجزیره، این منابع گفتند، این تظاهرات پس از آن صورت گرفت که معترضان مطالبات خود را به صالح احمد الرعی، فرمانده تیپ سه و رهبری عربستان که به بهانه اقدامات تحریک­‌آمیز و ایجاد آشوب بر این نیروها نظارت دارد، ارائه کردند.

پس از اینکه شبکه الجزیره گزارشی را تحت عنوان “مرگ در مرزها” پخش کرد و در آن تصاویر منحصر به فرد یمنی‌ها در حال گفت­‌وگو با یک سعودی دیده شد، سقف مطالبات سربازان یمنی در مرزهای عربستان افزایش یافت.

فیلمی که الجزیره در ماه مارس پخش کرد از زوایای پنهانی به خدمت گرفتن یمنی­‌ها برای نبرد با عربستان و جزئیات درگیری­‌ها در جنوب این کشور پرده برداشت. عربستان در سال ۲۰۱۵ تیپ‌­های نظامی در جبهه‌های مختلف در مرزهایش با یمن مستقر کرد.

در این فیلم صحنه­‌های منحصر بفردی وجود دارند که آثار بمباران شهر الربوعه را نشان می­‌دهند و نکته جالب توجه غیبت کامل ارتش سعودی است در حالی که نظامیان یمنی در این شهر حضور دارند و در مرزها می­‌جنگند.

همچنین فیلم مذکور علاوه بر جزئیات جمعی از نظامیان یمنی، صدور مجوز ویژه برای هر نظامی را نشان می­‌دهد که در واقع گذرنامه و جواز انتقال آنها از مرزها به داخل عربستان محسوب می‌شود.

  • نویسنده : نجفی