مصرف آنتی بیوتیک در کودکی ریسک چاقی را افزایش می دهد - سکان | Sokan Khabar Agency | سکان | Sokan Khabar Agency
افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 9 May , 2024
گروه : اجتماعی
پ
  • شناسه : 370
  • 11 بهمن 1398 - 9:40
  • 0 دیدگاه
مطالعات نشان می دهد؛

مصرف آنتی بیوتیک در کودکی ریسک چاقی را افزایش می دهد

مصرف آنتی بیوتیک در کودکی ریسک چاقی را افزایش می دهد
مصرف آنتی بیوتیک در کودکی ریسک چاقی را افزایش می دهد
سکان نیوز،نتایج مطالعه نشان می دهد کودکانی که در اوایل زندگی چندین بار آنتی بیوتیک تجویزی دریافت می کنند بسیار با افزایش بروز چاقی روبرو هستند.
به گزارشسکان نیوز، محققان دریافتند کودکان ۴ ساله‌ای که پیش از ۹ بار برایشان آنتی بیوتیک تجویز شده بود دو برابر همسن و سال‌های شأن با ریسک چاقی مواجه بودند.

به گفته محققان، در برخی بیماری‌ها در اوایل کودکی، تجویز آنتی بیوتیک ضروری است. اما در برخی از بیماری‌ها، نظیر سرماخوردگی، تجویز آنتی بیوتیک لازم نیست، در صورتیکه این دارو تجویز می‌شود.

نظریه «مگان آزاد»، استادیار دانشگاه مانیتوبا کانادا، در مورد ارتباط آنتی بیوتیک ها و چاقی این است: «کشاورزان برای چاق کردن احشام خود از آنتی بیوتیک ها استفاده می‌کنند و تحقیقات آزمایشگاهی هم دلیل این تأثیر را تغییرات میکروبیوم روده عنوان می‌کند.»

میکروب‌های روده در ذخیره سازی و سوزاندن کالری حاصل از غذا نقش دارند و احتمالاً تغییر در میکروبیوم ها در ایجاد اضافه وزن تأثیر می‌گذارد.

در این مطالعه، محققان بالغ بر ۵۱۰۰ کودک نیوزیلندی را که در اوایل سن ۴.۵ سالگی بودند بررسی کردند. محققان مشاهده کردند کودکانی که ۴ دفعه یا بیشتر برایشان مصرف آنتی بیوتیک تجویز شده بود، اضافه وزن بیشتری در مقایسه با کودکان دیگر داشتند.

  • نویسنده : صادقی

برچسب ها

خرید و فروش طلا مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود؟ 19 اردیبهشت 1403

خرید و فروش طلا مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود؟

سکان؛ یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت فروش طلا مشمول مالیات عملکرد می‌شوند؛ لذا مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نخواهند بود و خرید و نگهداری طلا نیز مشمول مالیات نمی‌شود.

تامین ۵.۶ میلیارد دلار ارز برای واردات/ سهم ۱.۲ میلیاردی کالاهای اساسی و دارو 18 اردیبهشت 1403

تامین ۵.۶ میلیارد دلار ارز برای واردات/ سهم ۱.۲ میلیاردی کالاهای اساسی و دارو

سکان نیوز؛ معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: از اول فروردین تا شانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، پنج میلیارد و ۶۷۹ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

مراکز خرید خود را از کالاها و برندهای ممنوعه خالی کنید 18 اردیبهشت 1403

مراکز خرید خود را از کالاها و برندهای ممنوعه خالی کنید

سکان نیوز؛ معاون پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ضمن اشاره به ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق در ورودی و خروجی کشور به جمع‌آوری کالاهای فاقد شناسه کالا از تمامی فروشگاه‌ها و رعایت سقف انبار برای هر کالا، اشاره کرد و گفت که درخواست ما این است پیش از برخوردهای مقابله‌ای و انتظامی، مدیران فروشگاه‌ها از عرضه‌ کالاهای قاچاق جلوگیری کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.