مشاور پوتین: توپ مذاکرات صلح، در زمین اوکراین است
مشاور پوتین: توپ مذاکرات صلح، در زمین اوکراین است
سکان نیوز؛مشاور رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد، مسکو آماده ادامه مذاکرات با اوکراین است که با "خواست کی‌یف" متوقف شده است.

به گزارش سکان نیوز، ولادیمیر مدینسکی، مشاور رئیس‌جمهوری روسیه یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اوان‌تی بلاروس (ONT) گفت: ما به نوبه خود آماده ادامه گفت‌وگو هستیم. اما می‌خواهم تاکید کنم که توپ مذاکرات بیشتر برای صلح در زمین اوکراین است. توقف مذاکرات، یک ابتکار کاملا اوکراینی بود.

مدینسکی با بیان اینکه پیش‌نویس اسناد باید برای برگزاری چنین نشستی آماده شوند، افزود: روسیه هرگز از مذاکرات، از جمله در سطح بالا، خودداری نکرده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بارها این موضوع را تکرار کرده است. مساله این است که مقدمات جدی برای یک جلسه در سطح بالا -دیدار بین روسای جمهور- لازم است.

او که مذاکره‌کننده ارشد روسیه در مذاکرات با اوکراین است، توضیح داد: سران دو کشور باید برای دستیابی به توافق‌های نهایی و امضای اسناد با یکدیگر ملاقات کنند، نه صرفا برای عکس گرفتن.

به گفته مشاور پوتین، یک ماه پیش طرف روس پیش‌نویس یک توافقنامه‌ و تعدادی از مواضع اصلی آن را قبلا روی آنها توافق شده بود، به طرف اوکراینی ارجاع داد. مدینسکی گفت: ما می‌خواستیم کار را ادامه دهیم. اما از آن زمان تاکنون، هیچ قصدی برای ادامه گفت‌وگو از سوی اوکراین ندیده‌ایم. بنابراین، مذاکره‌کنندگان ما متوقف شدند. به نظر می‌رسد آنها (اوکراین) اصلا عجله‌ای ندارند. توپ در زمین آنهاست.

  • نویسنده : میلاد