مزیت اقتصاد دانش بنیان، رقابت پذیری با دنیا است
مزیت اقتصاد دانش بنیان، رقابت پذیری با دنیا است
سکان؛ وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز بسیاری از مسایل و موانع توسعه ای کشور با ایده های جوانان برداشته شد و دست نیاز همسایگان برای همکاری به سمت جمهوری اسلامی ایران دراز تر شده است .

به گزارش سکان نیوز ؛ سید صولت مرتضوی روز جمعه در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت 2 فروند کشتی چندمنظوره در شرکت صنعتی دریایی ایران ( صدرا ) در بهشهر با بیان اینکه اقلیم مازندران سرمایه زا و جغرافیایش ثروت آفرین است، گفت: اقتصاد دریا پایه و معدن پایه در این خطه مزیت بی نظیری است.

وی نزدیکی مازندران به استان های بزرگ داخل کشور، همسایگی با کشورهای حاشیه دریای خزر و همچنین وجود بنادر بزرگ در شمال را از ظرفیت های توسعه ای ملی دانست و ادامه داد: کارآفرینی با شرکت های دانش بنیان و بهره وری در واحد های تولیدی و صنعتی استان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اگرچه شرق مازندران با مشکلات بیکاری مواجه است، اما در مجموع وضعیت کار و اشتغال مازندران مطلوب است، گفت: اقتصاد دانش بنیان ستون فقرات هر کشوری است و مزیت آن رقابت پذیری با دنیا است.

وزیر کار با توضیح این که امروز جوانان این مرز بوم آستین همت را بالا زدند و خوش درخشیدند، گفت: کاغذ بازی های اداری در کشور سبب شده تا ایده های جوانان لایق و شایسته ایرانی به پدیده تبدیل نشود.

وی آغاز عملیات ساخت کشتی سازی در شرکت صنعتی دریایی ( صدرا ) را در راستای منویات رهبر معظم انقلاب برای تقویت اقتصاد دریا پایه دانست و بیان داشت: امروز بسیاری از مسایل و موانع برداشته شده است ، دست نیاز همسایگان برای همکاری به سمت ما درازتر شد و باید در این زمینه تلاش و توجه بیشتری داشته باشیم.

مرتضوی گفت: با توسعه واحدهای تولیدی اشتغال کشور حل می شود و توسعه حمل و نقل دریایی نقش مهمی در حل معضل بیکاری در حوزه نخبگان، مهندسان و کارگران ماهر دارد.

وزیر کار با بیان اینکه صنعت کشتی سازی در کشور بومی سازی شده است، گفت: طراحی و ساخت کشتی سازی در ایران صدرا ظرفیت بزرگی برای کشور است.

وی ادامه داد: ساخت دو فروند کشتی امروز آغاز شده و علاوه بر این دو کشتی، دو فروند کشتی دیگر نیز در دست طراحی است که ظرفیت را به ۱۲هزار تن افزایش می دهد.

مرتضوی تصریح کرد: مزیت اجرای این طرح در منطقه، بکارگیری هزار نفر از مهندسان و کارکنان ماهر بومی است.

وی همراهی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با دولت را مطلوب توصیف کرد و گفت: اینکه مطالبه مردم با همت دولت و مجلس به درستی در حال پیگیری و حل و فصل شدن است، نقطه قوت این دولت محسوب می شود.