مراسم گراميداشت ياد و خاطره شهدا در نيروگاه شهيد سليمي نکا برگزار شد
مراسم گراميداشت ياد و خاطره شهدا در نيروگاه شهيد سليمي نکا برگزار شد
سکان نیوز؛ مراسم هفتمين روز تدفين پيکر مطهر شهيد خوشنام دفاع مقدس و گراميداشت ياد و خاطره 33 شهيد والامقام در نيروگاه شهيد سليمي نکا برگزار شد.

به گزارش سکان، اين مراسم با حضور پرشور همکاران و ميهمانان در نمازخانه شرکت مديريت توليد برق نکا با اقامه نماز ظهر و عصر و قرائت قرآن آغاز و احمد زليکاني از اعضاي گروه تفحص استان به بيان خاطراتي از تفحص پيکرهاي مطهر شهدا پرداخت و در ادامه حجت الاسلام والمسلمين محمد حيدري مسئول نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه علم و فناوري مازندران به بيان خاطرات و ويژگي هاي شهدا و حضرت زهرا(س) پرداخت .

 حجت الاسلام حيدري با بيان اين مطلب که شهدا رفتند تا ما بمانيم گفت: دين اسلام دين تفکر و تعقل هست و بزرگترين اثر تفکر و خلوت کردن با شهدا پي بردن به طهارت نفس، معرفت و استقامت در مسير دستيابي به مقام شهادت توسط اين شهدا مي باشد که انسان را متحول ميکند.

مسئول نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه علم و صنعت مازندران تکليف شناسي ،امام شناسي ودشمن شناسي را سه درس مکتب شهدا بيان داشت و اظهار نمود: شهدا با انجام واجبات و ترک محرمات و شناخت جايگاه ولي فقيه و اطاعت از آن به اين نکته رسيدند که شيطان و استکبار دشمن ماست و با دينداري و تواضع و فروتني براي نجات بشريت بذل جان نمودند. 

وي با بيان اين مطلب که حضرت فاطمه زهرا(س) محور خلقت ميباشد، مقام ولايت پذيري، عزم واراده، عبوديت و بندگي، اجتماعي بودن، بعد علمي وحجاب حضرت زهرا(س) را از فضايل اين بانوي بزرگ اسلام برشمرد وگفت: شهدا با تاسي از اين بانوي نمونه جان خود را در راه اسلام و ولايت فدا نمودند و وظيفه امروز ما زنده نگه داشتن ياد و خاطره و ادامه راه اين شهيدان هست. 

 در ادامه علي عظيمي از مداحان اهل بيت(ع) به قرائت اشعاري در وصف شهدا و مصائب آنان پرداخت ودر پايان شرکت کنندگان در مراسم با حضور در کنار مزار اين شهيد خوشنام در جوار يادمان شهدا، ياد و خاطره شهدا را گرامي داشته و با آرمان هاي امام، شهدا و مقام معظم رهبري تجديد ميثاق نمودند.   

  خاطر نشان ميشود نيروگاه شهيدسليمي نکا در دوران دفاع مقدس طي سه مرحله در 15 آذر سال 65، هفتم مهر 66 و چهارم خرداد 67 آماج شديدترين حملات هوايي دشمن بعثي قرار گرفت و در اين بمبارانها 25 نفر از كاركنان به فوز عظيم شهادت نائل آمدند و 93 نفر مجروح شدند، اما اين نيروگاه عليرغم گستردگي خرابي هاي ايجاد شده با همت بلند كارکنان خود دوباره احيا شد و اکنون با بيش از 4 دهه بهره برداري همچنان بالنده و استوار در عرصه توليد برق در كشور حضور مؤثري دارد.

   اين نيروگاه با احتساب شهدا و جانبازان جبهه هاي حق عليه باطل در مجموع 33 شهيد و 154 جانباز تقديم آرمانهاي مقدس انقلاب اسلامي نموده است.