مدیری جهادی که شرکت صنایع شیر ایران را متحول کرد
مدیری جهادی که شرکت صنایع شیر ایران را متحول کرد
سکان نیوز؛ توجه به مقوله ي مديريت و توليد، مدلي برگرفته از آموزه هاي اسلامي و انقلابي و فراخور جبهه ي انقلاب اسلامي که هر روز در برابر توطئه اي جديد از سوي جبهه ي باطل قرار مي گيرد، امري حياتي و ضروري است.

به گزارش سکان، با مروری به سخنان و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در چند سال اخیر و تأکید مکرر بر مفهوم نوینی به نام مدیریت جهادی را می‌توان در تداوم الگوسازی و گفتمان‌سازی‌ رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان ترسیم‌کننده افق حرکتی انقلاب و نیروهای انقلابی دانست؛ الگوسازی و مفهوم‌سازی‌‌هایی که پیش از این نیز در قالب عناوینی نظیر الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت، اقتصاد مقاومتی، جهش تولید و… شاهد آن بوده‌ایم.

مفهوم مدیریت جهادی در قالب یک الگوی بومی مدیریتی متعلق به انقلاب اسلامی و برآمده از تجارب این انقلاب، آن هنگام می‌تواند از چارچوب یک اصطلاح مفهومی فراتر رفته و جنبه عینی و انضمامی به‌خود بگیرد که مبانی، زمینه‌ها و مولفه‌های آن از زوایای گوناگون مورد بحث و دقت قرار گرفته باشد، تلاش در جهت تبیین صحیح و اصولی این الگو که لازمه عملیاتی شدن آن است را می‌توان ازجمله وظایف همه نخبگان، کارشناسان و رسانه‌ها در شرایط کنونی دانست. مطمئنا این فرایند تبیین و تفسیر نیز تنها هنگامی از صحت و اعتبار برخوردار است که در چارچوب منظومه و گفتمان فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی، به‌عنوان واضع این مفهوم، صورت پذیرد.

در واقع مدیریت جهادی مصداق مدیریتی است که در آن، فرهنگ سازمانی در راستای تحقق اهداف سازمان شکل پیدا کرده است و اهداف سازمان نیز در جهت نیازها و ارزش های محیطی قرار دارند، فلذا ارزش های محیطی به عنوان تقویت کننده ی اصلی ارزش های سازمانی عمل می کنند که آن هم به نوبه ی خود، مجدداً به تحقق اهداف سازمانی کمک می کند. در یک جمله می توان عنوان داشت: مدیریت جهادی، مدیریت مبتنی بر فرهنگ جهادی است.

یکی از شرکت های که با مدیریتی جهادی و تفکرات انقلابی توانست در بازار ایران و منطقه موفق عمل کند شرکت صنایع شیر ایران(پگاه) می باشد که هم اکنون بزرگترین شرکت صنعتی این حوزه با بیش از 800 کد محصول است و برندهای آبمیوه پدیده، نوشیدنی رادلر، نوشابه گیاهی زحل، لبنی شاین و ده‌ها برند دیگر را در قالب هلدینگ صنایع شیر ایران و 29 شرکت به مردم ایران هدیه می‌دهد.

مهندس عبدالله قدوسی فردی که سال ها دراین مجموعه از پایین ترین سطح کار خود را شروع و اکنون مدیرعامل صنایع شیر ایران را بعهده دارد، با کوله باری از تجربه و کسب موفقیت های قابل توجه منشا تحولات بزرگی در این مجموعه عظیم شده است.

صنایع شیر ایران درحوزه صادرات ارزیابی و شناخت نیازهای بازار های هدف در منطقه و حوزه کشورهای اوراسیا با محصولاتی از قبیل خامه فریز شده، محصولات استریل در انواع مختلف، معرفی میدانی محصولات در کشورهای منطقه، توسعه فرمولاسیون محصولات هدف صادرات بر اساس نیازمندی کشور های مقصد، از جمله اهداف صنایع شیر ایران برای حضور گسترده در بازار های اتحادیه اروپا می باشد.

علت بسیاری از موفقیت ها و کسب افتخار این مجموعه بزرگ اقتصادی، مدیرینی جهادی با تفکرات انقلابی، احساس تعهد و اخلاص عملی و همدلی کلیه کارکنان صنایع شیر ایران به همراه برنامه ریزی های عملیاتی متناسب با شرایط روز اقتصادی می باشد که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.