مدیریت جهادی در شهرداری بابل/صرفه جویی ۳۰ میلیاردی شهردار
مدیریت جهادی در شهرداری بابل/صرفه جویی ۳۰ میلیاردی شهردار
سکان نیوز:سید مجتبی حکیم شهردار بابل در گام نخست مدیریت خود، موفق شد به بیش از ۳۰ میلیارد ریال در شهرداری بابل صرفه جویی دست یابد.

به گزارش سکان نیوز، از اقدامات بسیار مهم شهرداری بابل در سال گذشته کاهش هزینه های جاری و‌ اداری با سرلوحه قرار دادن فعل صرفه‌جویی بوده است که برای اولین بار مدیری از شهرداری بابل این گونه با پیروی از صرفه جویی بر مشکلات فائق آمد.
از جمله مواردی که در گذشته سبب هزینه مازاد بر شهرداری بابل بوده، می‌توان به پرداخت اجاره بهای ساختمانهای اداری و سازمانهای تابعه اشاره کرد.
علی رغم داشتن املاک و‌ ساختمانهای متعدد متاسفانه برخی از ساختمانهای شهرداری بصورت استیجاری اداره می‌شد که سید مجتبی حکیم شهردار بابل در گام نخست مدیریت خود، موفق شد با انتقال آنها به بیش از ۳۰ میلیارد ریال صرفه جویی دست یابد.
از موارد دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد سفره داری شهرداری در سالهای گذشته برای سایر دستگاه‌ها بوده که شهردار بابل با قاطعیت از اینگونه حرکات جلوگیری کرد و‌ با این عنوان که «شهرداری بابل عابر بانک سایر دستگاه‌ها نیست» از هر گونه هزینه برای سایر دستگاه‌ها ممانعت نمود.
شهرداری بابل امانتدار شهروندان است و باید منابع مالی را برای رفع مشکلات شهر و‌ شهروندان هزینه کند که با این اتفاق بیش ۱۷۰ میلیارد ریال در این بخش صرفه جویی شد.
از مهمترین صرفه جویی در سال گذشته می‌توان به فعالیت‌های عمرانی شهرداری اشاره کرد که با صرفه جویی در هزینه های عمرانی و استفاده از ظرفیت و‌ پتانسیل نیروهای شهرداری هزینه‌های بسیاری صرفه جویی شد که ضمن اجرای پروژه‌های با کیفیت، بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال نیز در این قسمت صرفه جویی شد.
در ادامه این اقدامات ارزشمند، صرفه جویی‌های زیادی در قراردادها ، امور خدماتی و جاری شهرداری انجام شد که بدون کاستی در وظایف و فعالیت‌ها، سبب بازگشت میلیاردها ریال به خزانه شهرداری شد.
صرفه جویی در امور جاری شهرداری و‌ کاهش چشمگیر هزینه ها باعث تقویت پتانسیل نیروهای داخلی نیز شده که با استفاده بهینه و درست از آنها، میلیارد ها ریال از هزینه ها کاسته شد.

  • نویسنده : نجفی