مدیریت اثر بخش مصرف هدف مهم شرکت برق منطقه ای فارس
مدیریت اثر بخش مصرف هدف مهم شرکت برق منطقه ای فارس
سکان نیوز؛ مدير عامل شركت برق منطقه اي استان فارس با بيان اينكه مديريت اثر بخش و اصلاح الگو مهمترين رويكردها براي عبور از اوج مصرف برق در تابستان 1400است، گفت: كارشناسان و متخصصان حوزه برق و انرژي در استان فارس و جنوب كشور در تابستان پيش رو ، همه توان حرفه اي و تخصصي را براي عبور از نقطه اوج مصرف به كار خواهند بست

مهندس غلامرضا نصيري با اشاره به اينكه حداكثر مصرف برق در استان فارس و جنوب كشور در سال جاري در روز 31 مرداد ماه رخ داد، افزود: در اين روز 6 هزار و 15 مگاوات برق مصرف شده است ، پيش بيني مصرف براي سال آينده حداكثر 7 درصد افزايش است بنا بر اين بايد براي مصرف 6 هزار و 436 مگاوات برنامه ريزي شود .
مدير عامل شركت برق منطقه اي استان فارس ادامه داد : در همين تاريخ 6 هزار و 260 مگاوات برق و انرژي دراستان فارس و جنوب كشور توليد شده است و مازاد توليد بر مصرف به استان هاي همجوار داده شده ، مديريت مصرف برق در سال 99 حدود 986.8 مگاوات بوده كه نزديك به توليد يك نيروگاه هزار مگاواتي است و اين موضوع جاي تامل و توجه دارد.

مهندس نصيري با تشريح برنامه هاي امسال براي عبور از تابستان 1400 اين شركت در پنج محور، مديريت اثر بخش مصرف را یکی از موارد مهم این برنامه ذکر کرد.

مدير عامل شركت برق منطقه اي استان فارس از راه اندازی سامانه جامع پايش و مديريت عمليات در منطقه خبر داد و گفت: اين سامانه به صورت لحظه اي سهميه ها و مديريت مصرف را نشان مي دهد كه مي توان مديريت بار را به خوبي بر اساس اين سامانه انجام داد.

نصيري از ديگر محورها براي عبور از نقطه اوج مصرف برق تابستان 1400 را هماهنگي بين شركت هاي توزيع و شركت برق منطقه اي دانست و گفت : هر كدام از اين شركت ها راهكارهاي مديريتي را اعلام كرده اند و جميع اين راهكارها بررسي شده و دراين زمينه طبق برنامه ريزي حركت مي شود.