مدیران دوتابعتی در دولت برکنار شوند
مدیران دوتابعتی در دولت برکنار شوند
سکان نیوز؛ عضو هیات رئیسه مجلس گفت: قانون منع بکارگیری دو تابعیتی‌ها باید جدی گرفته شود و اگر مدیر دو تابعیتی از دولت قبل در بدنه دولت و شرکت‌های زیر تابعه باقی مانده باید برکنار شوند.

حجت‌‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به قانون منع بکارگیری مدیران دو تابعیتی‌، اظهار داشت: قانون باید اجرا شود و تاکید قانون این است که دو تابعیتی‌ها نمی‌توانند در مسئولیت‌های حساس سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مسئولیتی داشته باشند.

وی افزود: مدیران دو تابعیتی برای پیشبرد امور دل نمی‌سوزانند و از همه توان خود برای پیشبرد مجموعه استفاده نمی‌کنند و حتی ممکن است تحت تاثیر افراد نااهل قرار بگیرند و به دلیل حضور خویشاوندانشان در خارج از کشور ممکن است اطلاعات محرمانه سیاسی، اقتصادی و … به بیرون از کشور درز پیدا کند.

سلیمی ادامه داد: تجربه نشان داده که برخی از مدیران دو تابعیتی دوره مسئولیت را طعمه‌ای برای ثروت اندوزی و انباشت سرمایه خود در خارج از کشور قرار دادند و مردم اکنون به این نوع مدیریت حساس شده‌اند.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: قانون منع بکارگیری دو تابعیتی‌ها باید جدی گرفته شود و اگر مدیر دو تابعیتی از دولت قبل در بدنه دولت و شرکت‌های زیر تابعه باقی مانده باید برکنار شوند و اگر اغماضی صورت گیرد استنکاف از قانون است.

سلیمی در همین خصوص به ادامه فعالیت مدیرعامل دو تابیعتی شرکت ملی مس و اعتراض کارگران این شرکت به دلیل به تعویق افتادن حقوق‌های خود اشاره و تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی مسئله حق و حقوق کارگران را پیگیری خواهد کرد؛ نمی‌شود که حق و حقوق کارگر پرداخت نشود و بعد آقایان در مجمع فوق‌العاده خودروی لاکچری برای مدیرعامل و هئیت مدیره تامین کنند؛ وزیر صمت حتما باید به این مسئله ورود کند.

وی گفت: برخی از مدیران عامل دو تابعیتی چون علاقه‌ای ندارند به جای حل مشکلات زیرمجموعه خود به دنبال ریخت و پاش هستند که از وزرا می‌خواهیم به طور قاطع برخورد کنند.