مديرعامل تاپیکو از شرکت‌های تابعه این هلدینگ در خوزستان بازدید کرد
مديرعامل تاپیکو از شرکت‌های تابعه این هلدینگ در خوزستان بازدید کرد
سکان نیوز؛ حسین ابوئی مهریزی مدیرعامل هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی شستا (تاپیکو) از شرکت‌های تابعه این هلدینگ در خوزستان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی تاپیکو، حسین ابویی مهریزی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین(تاپیکو) روز دوشنبه 11 مرداد ماه، از مجتمع‌های پتروشیمی فارابی، غدیر، فن آوران و شیمی بافت در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر و شرکت پتروشیمی آبادان از شرکتهای تابعه این هلدینگ بازدید و از نزدیک در جریان روند امور این شرکت ها قرار گرفت.

ابوئی در جریان بازدید از پتروشیمی فارابی ضمن تقدیر از عملکرد مدیران این شرکت بخاطر خروج این شرکت از زیان انباشته و سوددهی مناسب در سال مالی گذشته، بر ضرورت تداوم تولید مستمر در این واحد پتروشیمی تأکید کرد.
وی پتروشیمی فارابی را یکی از برندهای قدیمی وارزشمند صنعت پتروشیمی عنوان کرد و گفت: این برند به عنوان یکی از سرمایه‌های اصلی صنعت پتروشیمی ایران باید با تلاش شما زنده بماند و زنده ماندن آن نیز باید بر اساس اجرای طرح‌های توسعه‌ای خلاقانه و یا طرح‌های افزایش تولید متناسب با توانمندی‌های شرکت است.

وی در همین زمینه بر اجرای پروژه تصفیه پساب انیدریک فتالیک با توجه به الزامات زیست محیطی که می‌تواند ارزش افزوده زیادی نیز برای پتروشیمی فارابی داشته باشد تأکید کرد و دستور داد که جلسه کمیته سرمایه‌گذاری تاپیکو با اولویت بررسی این طرح با حضور مدیران عامل پتروشیمی فن آوران و فارابی در اولین فرصت برگزار شود.

ابوئی در این بازدید با حضور در یادمان شهدای پتروشیمی فارابی که در محل شهادت ایشان ساخته شده و روز یکشنبه با حضور مدیران محلی ماهشهر افتتاح شده بود، به مقام شامخ شهدای جنگ تحمیلی بویژه 15 شهید شرکت پتروشیمی فارابی ادای احترام کرد.

مدیرعامل تاپیکو همچنین در بازدید از شرکت پتروشیمی غدیر، ضمن بازدید از خطوط بسته بندی، انبار محصولات، تجهیزات و ماشین‌آلات و مخازن شرکت پتروشیمی غدیر، این شرکت را یکی از بهترین واحدهای تولیدی PVC در کشور عنوان و بر ضرورت تأمین قطعات و تجهیزات مورد نیاز برای حفظ و استمرار تولید پایدار این واحد تولیدی تأکید کرد.

در جریان این بازدید، سیدمحسن شمس مدیرعامل جدید شرکت پتروشیمی غدیر در خصوص میزان تولید، فروش، صادرات و روند سودآوری این شرکت گزارش مبسوطی ارائه و راهکارها و پیشنهادات حفظ تولید مستمر در این شرکت را تشریح کرد.

مدیرعامل تاپیکو همچنین، پس از بازدید از واحدهای تولیدی و بخش‌های مختلف شرکت پتروشیمی فن آوران، در جمع اعضای هیئت مدیره، مدیران و مسئولین این شرکت، دستاوردهای مهم مشهود در حوزه تولید، فروش و مالی را که طی دو سال اخیر روندی مثبت و روبه رشد را نشان می دهد، مرهون انسجام ایجاد شده در فرآیندهای اجرایی و تصدی مسئولیت ها توسط مدیران و کارکنان متعهد و متخصص و دارای نقش موثر در این شرکت دانست که منجر به تجلی عینی معیار کیفیت در اجرا و تحقق اهداف ترسیمی شده است.

ابوئی با ابراز خرسندی از پیروی مناسب کلیه ارکان اجرایی پتروشیمی فن آوران از ضوابط و استانداردهای مورد تایید در این صنعت، تحقق سودآوری چشمگیرو دیگر موفقیت‌های کم نظیر این شرکت را منتج از شرایط مساعد فراهم شده در آن، و توجه ویژه به اصول اجرایی و تقویت فرهنگ سازمانی دانست و از این عوامل بعنوان پیش نیاز های مدیریت مبتنی بر تفکر صحیح کیفی و اقتصادی یاد کرد.

وی در پایان با اشاره به تقویت و صیانت بعمل آمده ازمنافع بالغ بر 40 میلیون از ذینفعان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در قالب روند روبه رشد مشهود در پتروشیمی فن آوران، ابراز امیدواری نمود با بهره مندی از دعای خیر ایشان، توفیق در خدمت رسانی هرچه بیشتر به کلیه ذینفعان بیش از پیش فراهم آید و در آینده نیز همچنان این حرکت روبه جلو در تمامی عرصه های اجرایی تداوم داشته باشد.

مدیرعامل تاپیکو در ادامه با حضور در پتروشیمی شیمی‌بافت از شرکتهای تابعه شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی ضمن بازدید از مجتمع با مدیران این شرکت نشست مشترکی برگزار کرد.

ارسلان شهنی سرپرست شرکت شیمی بافت در این جلسه گزارش مبسوطی از وضعیت عملکرد تولید محصولات، مالی و بازرگانی شرکت در طی چهار ماه ابتدایی سال جاری ارائه نموده و با مقایسه عملکرد شرکت در حوزه های مختلف به عوامل تأثیرگذار در فرایندهای عملیاتی شرکت اشاره کرد. وی همچنین به بیان راهکارهای اجرا شده در راستای حفظ و تداوم تولید و فروش محصولات و رشد سودآوری پرداخت.

شهنی در ادامه تأمین خوراک رافینت۱، مسئله محیط زیستی سایت ۲ شرکت و فروش محصولات را از مهمترین چالشهای پیش روی پتروشیمی شیمی بافت عنوان کرد و پیشنهاداتی در جهت رفع آنان مطرح نمود.

ابویی مدیرعامل هلدینگ تاپیکو نیز ضمن قدردانی و تشکر از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته بر ضرورت پیگیری و رایزنی های لازم در جهت رفع موانع موجود تاکید نمود.

بازدید از شرکت پتروشیمی آبادان پایان بخش این بازدید یک روزه از شرکتهای تابعه تاپیکو در خوزستان بود.

حسین ابوئی مهریزی مدیرعامل تاپیکو در این بازدید از کلیه واحدهای شرکت پتروشیمی آبادان از جمله واحد تولید VCM، واحد تولید PVC و واحد تولید سودسوزآور بازدید کرده و در جریان میزان تامین خوراک، تولید و فروش این شرکت قرار گرفت.
وی در این بازدید بر ضرورت تکمیل پروژه گازکوب به عنوان یکی از طرح های افزایش تولید در شرکت پتروشیمی آبادان تأکید کرد.