محمدبیگی؛ افزایش سن بازنشستگی را در شرایط کنونی به صلاح نمی دانم
محمدبیگی؛ افزایش سن بازنشستگی را در شرایط کنونی به صلاح نمی دانم
سکان نیوز؛ عضو فراکسیون کارگری مجلس بیان داشت؛ افزایش سن بازنشستگی را در شرایط کنونی به صلاح نمی دانم.

دکتر فاطمه محمدبیگی عضو فراکسیون کارگری و نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در نشست با جمعی از نمایندگان کانون های کارگری و بازنشستگی استان قزوین گفت:طبق بررسی که از لایحه بودجه ارائه شده از سوی دولت انجام داده ایم مشخص است که بودجه سال آینده انقباضی خواهد بود لذا در موارد مختلف نه تنها شاهد افزایش بودجه نیستیم بلکه در برخی موارد کاهش یا حذف هم وجود دارد.

وی افزود؛ تحقق همسان سازی حقوق به ویژه در تامین اجتماعی از جمله مطالبات جدی ما است و در مورد طلب سازمان تامین اجتماعی پیگیری خواهیم کرد. قراردادهای مختلف از جمله قراردادهای سفید امضاء کارگری باید برچیده شود.

دکتر محمدبیگی بیان داشت؛ افزایش سن بازنشستگی و محاسبه حقوق بازنشستگی براساس متوسط حقوق سه سال آخر زمان اشتغال که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ آمده را در شرایط کنونی که مردم در شرایط سختی از نظر اقتصادی و معیشتی قرار دارند به صلاح نمی دانم و منتقد و مخالف این بند از لایحه هستم زیرا این امر فشار سنگینی را برای اقشار مختلف مردم ایجاد خواهد کرد.

وی بیان داشت؛ این موضوع تصمیم بزرگی است و با توجه به اهمیت بالای آن نیازمند دقت و توجه بسیار است، باید پیش از اجرای آن جامعه آمادگی لازم را داشته باشد و نظرات مختلف کارشناسان و متخصصان و نمایندگان تشکل‌های کارگری و بازنشستگی نیز مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده مردم قزوین گفت؛ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت قانونی مهم و راهبردی برای تمامی اقشار از جمله قشر کارگری است؛ مجلس یازدهم برای اجرای این قانون مهم و راهبردی مصمم است و دولت باید هر چه سریعتر زمینه اجرای آن را با تدوین آیین نامه های مرتبط فراهم کند.