محدودیت‌های جدید در گلستان با روند صعودی کرونا
محدودیت‌های جدید در گلستان با روند صعودی کرونا
سکان نیوز:در جلسه امروز ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در گلستان، محدودیت‌های جدید با توجه به روند صعودی کرونا در این استان به مدت یک هفته وضع شد.

به گزارش سکان نیوز/استاندار گلستان در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز مقرر شد در شهرهای با وضعیت قرمز، اداراتی که تعدادی از کارکنان آنها به ویروس کرونا مبتلا شدند بتوانند با یک‌سوم یا دو سوم ظرفیت فعالیت کنند. اولویت کسانی که حضور ندارند هم با بانوان است.

هادی حق‌شناس افزود: در این جلسه مصوب شد دانشگاه علوم پزشکی نسبت به خرید دستگاه اکسیژن ساز و لوازم حفاظت شخصی کادر درمانی اقدام کند.

وی گفت: بازارهای هفتگی در تمامی شهرهای قرمز تا هفته آینده تعطیل خواهد بود.

استاندار گلستان بیان کرد: در شهرهای قرمز برگزاری مراسمات عروسی و عزا چه در مکان‌های عمومی و چه به‌صورت خصوصی در ویلا، باغ، خانه و غیره ممنوع بوده و در صورت برگزاری مراسم در اماکن عمومی، محل به مدت دو هفته پلمب می‌شود و در صورت برگزاری به‌صورت خصوصی نیز این کار جرم تلقی شده و دادستانی ورود می‌کند.

حق‌شناس ادامه داد: در شهرهای زرد اماکن عمومی، رستوران‌ها، هتل‌ها و … باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را به‌طور کامل رعایت کنند در غیر این صورت دو هفته پلمب خواهند شد.

وی تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند تنها به ارباب‌رجوعی که ماسک زده خدمات ارائه کنند.

استاندار گلستان بیان کرد: تمامی تفرجگاه‌ها در شهرهای قرمز به مدت یک هفته تعطیل خواهد شد.

حق‌شناس گفت: کلاس‌های آموزشی در شهرهای با وضعیت قرمز به مدت یک هفته تعطیل خواهند شد. آزمون استخدامی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رانندگان تاکسی از این پس تنها می‌توانند مسافرانی که ماسک زده‌اند را سوار کنند. پلیس به این امر نظارت خواهد کرد.