محبوبیت یک چهره ملی در رشت/مهمانپرست معادلات انتخابات را تغییر داد
محبوبیت یک چهره ملی در رشت/مهمانپرست معادلات انتخابات را تغییر داد
سکان؛ استان گیلان و به خصوص رشت همواره از حساسیت ویژه ای در انتخابات برخوردار بوده و همواره چهره های خاص را به کشور معرفی کرده است.

به گزارش سکان نیوز، دومین مرحله بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی پایان یافت و با اعلام نتایج بررسی‌های هیات نظارت صلاحیت 114 داوطلب را از حوزه انتخابیه رشت و خمام تایید کرد.

استان گیلان در ۱۱ حوزه انتخابیه دارای ۱۳ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است که حوزه انتخابیه رشت و خمام (شامل شهر رشت، بخش مرکزی، شهرخمام، خشکبیجار، سنگر، کوچصفهان و لشت نشا) دارای سه نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه رشت و خمام ، پدیده جدیدی وارد ماراتن رقابت با دیگر کاندیداها شدکه توجه اکثریت مردم شهر و روستاهای رشت و خمام را به خود جلب کرده است.

دکتر رامین مهمانپرست دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران وسخنگوی پیشین وزارت امور خارجه، این چهره خوشنام ملی، برای حضور در انتخابات مجلس دوازدهم به زادگاه خود استان گیلان برگشت.

برخی از کنشگران سیاسی در استان گیلان مهمانپرست را پدیده این دوره از انتخابات مجلس در رشت و خمام میدانند و معتقد هستند با توجه به استقبال مردم از حضور این چهره ملی و خوشنام در انتخابات مجلس، باعث افزایش مشارکت مردم در پای صندوق های رای خواهد شد.

حضور چهره های شاخص دیگر همچون کاظم دلخوش ، سردار کاظمی پور  و کربلایی به همراه نمایندگان فعلی تنور انتخابات مجلس دوازدهم در رشت را داغ تر خواهد کرد .