مجتمع پتروشیمی با ظرفیت ۱۲۰ هزار تن پروپیلن در بندر امیرآباد احداث می‌شود
مجتمع پتروشیمی با ظرفیت ۱۲۰ هزار تن پروپیلن در بندر امیرآباد احداث می‌شود
ساری- سکان نیوز- مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و معاون وزیر نفت گفت: مجتمع پتروشیمی با ظرفیت تولید ۱۲۰ هزار تن پروپیلن و با اعتبار ۳۸۰ میلیون دلار در بندر امیرآباد احداث می‌شود.

بهزاد محمدی امروز یکشنبه در بازدید از منطقه پیش بینی شده برای احداث مجتمع پتروشیمی در بندر امیرآباد بهشهر به اتفاق استاندار مازندران و مدیران استانی و شهرستانی افزود: یکی از نقاطی که برای احداث پتروشیمی و برای تولید پروپیلن در نظر داریم؛ بندر امیرآباد است که امروز بازدیدی با حضور استاندار مازندران از این منطقه انجام شد.
وی اظهار کرد: افزایش تولید پروپیلن برای ما در پتروشیمی بسیار مهم است و اکنون تولید پروپیلن در کشور بیش از ۹۰۰ هزار تن در سال است و تلاش داریم تا این مقدار به تولید ۳ میلیون تن در سال برسد .
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: مجتمع پتروشیمی در بندر امیرآباد با هدف افزایش ظرفیت تولید پروپیلن ایجاد می شود که ظرفیت تولید آن ۱۲۰ هزار تن پروپیلن در سال است.
وی ادامه داد: بررسی اولیه برای محل استقرار این طرح انجام شد و این طرح با ظرفیت تولید ۱۲۰ هزار تن پروپیلن ایجاد و احداث می شود تا به توسعه صنایع پایین دستی کمک شود.
محمدی گفت: دو منطقه در جنوب بندرامیرآباد با وسعت ۱۲۰ هکتار و منطقه ای در بندر امیرآباد مورد بازدید قرار گرفت که هر دو منطقه دارای شرایط مناسب برای احداث این صنایع هستند و دسترسی به آب، جاده، راه آهن و گاز از الزامات و اولویت های ماست که در هر دو منطقه شرایط موجود است و با توجه به اینکه این اراضی در تحت تملک اشخاص خصوصی و حقوقی نیست به راحتی قابل استحصال و انجام پروژه است.
به گزارش سکان نیوز، استارت ساخت مجتمع پتروشیمی در مازندران در سال ۹۶ پس از موافقت وزارت نفت با درخواست استان برای ساخت این واحد بزرگ صنعتی حوزه نفتی زده شد و براساس توافق وزارت نفت قرار شد تا ساخت مجتمع پتروشیمی در اراضی موسوم به بانک زمین که حدود ۱۰ هزار هکتار مساحت دارد در تالاب بین المللی میانکاله در شرق مازندران در صورت موافقت سازمان محیط زیست انجام شود.
این طرح برای دریافت ارزیابی زیست محیطی به سازمان حفاظت محیط زیست فرستاد وبنا برآنچه که در فضای مجازی انتشار یافته این سازمان موافقت ضمنی خود را با ساخت این پروژه اعلام کرده است.
شبه جزیره میانکاله حدود ۶۰ هزار هکتار وسعت دارد که به دلیل وجود تالاب میانکاله در این منطقه یکی از ۶۰۰ ذخیرگاه زیست کره در جهان است که سالانه پذیرای ۱۵۰ گونه پرندگان مهاجر با یک میلیون و ۵۰۰ هزار بال پرنده است./ایرنا