مجتمع حمایتی مهدی موعود(عج) بابل مدرنترین مرکز نگهداری کودکان در مازندران
مجتمع حمایتی مهدی موعود(عج) بابل مدرنترین مرکز نگهداری کودکان در مازندران
سکان نیوز؛ روح الله برارنیا بیان داشت؛ مجتمع حمایتی مهدی موعود(عج) بابل مدرنترین مرکز نگهداری کودکان در مازندران است.

به گزارش سکان نیوز، روح اله برار نیا مدیر مجتمع حمایتی مهدی موعود(عج) در تشریح چگونگی فعالیت مرکز گفتند : مجتمع در سال ۱۳۷۸ به همت جمعی از نیک اندیشان و خیرین بابل با مجوز از سازمان بهزیستی افتتاح گردید. در حال حاضر مجتمع دارای دو ساختمان قدیمی و جدید التاسیس است که یکی از مدرنترین مراکز نگهداری در سطح مازندران می باشد .
در این مجتمع ،دو مرکز در دو مقطع سنی کودکان ۷ تا ۱۲ سال و پسران ۱۳ تا ۱۸ سال پذیرش و نگهداری می شوند ،که در حال حاضر ۲۵ مدد جو پسر پذیرش شدند .اما در صورت تامین مالی از سوی خیرین امکان افزایش تا حدود ۳۹ کودک را دارد که امیدواریم سازمان بهزیستی در تکمیل ظرفیت فعال این مجتمع همکاری نماید.

وی گفت : مرکز در حال حاضر سه کار را بر عهده دارد که : اول نگهداری و مراقبت شبانه روزی از کودکان و نو جوانان بد سر پرست و بی سر پرست
دوم : ساماندهی و حمایت کودکان و نو جوانان مدد جو نزد خانواده و اخر ین : حمایت از خانواده های کم بر خوردار با بسته های معیشتی و کمک های غیر نقدی .

وی در مورد نحوه نگهداری و بر نامه های جانبی گفت : فرزندانی از طریق اورژانس اجتماعی بهزیستی و با دستور مقام قضایی صورت می گیرد . براستی فرزندان ما تلقی می گردند و از نظر ما ” گل پونه های دشت امید ” هستند .
مانند سکونت در خانه از انها نگهداری می کنیم ،در امر تحصیل ،فعالیت های ورزشی ،فرهنگی ،اردو های تفریحی ،اموزش قران ،و…
همچنین مراقبتهای پزشکی و درمانی به بهترین نحوه صورت می گیرد .
حتی این مراقبت بعد از رفتن از مرکز در جامعه برای سربازی ،دانشگاه، اشتغال و حتی ازدواج هم تداوم دارد .
وی در خاتمه ،ضمن تشکر از حمایت های بی دریغ معاونت اجتماعی بهزیستی استان و مدیریت بهزیستی شهر ستان بابل ،
از تمام شهر وندان و خیرین بابلی که مشارکت خدا پسندانه ای را دارند تشکر کرد و در خواست کردند : برای ارایه خدمات بهتر و امکان مدبریت منابع کمکهای خود را بیشتر به صورت نقدی توسط حساب های به نام مجتمع حمایتی مهدی موعود ( عج ) به فرزندان و فعالیت های این خیریه اختصاص دهند و تلفن _ کد ۰۱۱ شماره ۳۲۲۱۷۸۵۷و۸ در خدمت پاسخگویی عزیزان می باشد .

  • نویسنده : علی کفایی مهر