مجتمع بومگردی ورسک پایلوت گردشگری دانش‌آموزی کشور می‌شود
مجتمع بومگردی ورسک پایلوت گردشگری دانش‌آموزی کشور می‌شود
سکان نیوز /مجتمع بومگردی ورسک سوادکوه با کمک و همراهی اداره کل نوسازی مدارس مازندران به پایلوت گردشگری دانش‌آموزی کشور تبدیل می‌شود.

به گزارش سکان نیوز؛ در بازدید روز سه شنبه مدیرکل آموزش وپرورش مازندران از مرکز بومگردی ورسک سوادکوه که با همراهی دکتر بحری زاده قائم مقام معاون وزیر آموزش و پرورش در سازمان دانش آموزی کشور صورت گرفت، بر حمایت از اجرای طرح گردشگری دانش‌آموزی که سازمان دانش‌‌آموزی مازندران آغازکننده آن در کشور است، تاکید شد.

مدیرکل آموزش وپرورش مازندران در حاشیه این بازدید با اعلام حمایت از این طرح سازمان دانش آموزی استان، گفت: استان مازندران ظرفیت های فراوانی برای بومگردی دارد و می توان در نقاط مختلف آن مجتمع های بومگردی راه اندازی کرد. مجتمع گردشگری دانش‌آموزی ورسک، پایلوت گردشگری کشور خواهد بود و فضاهای دیگر موجود در استان نیز فرصتی است که باید استفاده شود.

علیرضا سعدی پور با بیان اینکه این طرح با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیون تومان از سوی اداره کل نوسازی مدارس مازندران در آبان ماه ۹۸ آغاز شد، افزود: در حال حاضر سه ساختمان این مجتمع در حال بهسازی و آماده سازی برای تکمیل پروژه است و فاز نخست مجتمع بومگردی دانش آموزی ورسک نیمه تیرماه امسال همزمان با افتتاحیه طرح تابستانه اوقات فراغت به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران که در راستای گسترش مراکز بومگردی و استفاده از ظرفیتهای اقتصادی آموزش و پرورش، در مرکز بومگردی دانش آموزی ورسک سوادکوه حضور یافته و از مجتمع های در حال بهسازی و تعمیر آن دیدن کرد، گفت: این مجتمع مجموعه ای از ۳ ساختمان شامل اقامتگاه، رستوران و موزه-مدرسه است که با همت سازمان دانش آموزی استان کار تعمیر و بازسازی آن برای تبدیل به یک مرکز رفاهی بومگردی با محوریت دانش آموزی از آبان ماه ۹۸ آغاز شده و هم اکنون مراحل پایانی را پشت سر می‌گذارد.

سعدی پور با بیان اینکه این مرکز دارای ۷ سوئیت بوده و ظرفیت پذیرش ۸۰ مهمان را دارد، تصریح کرد: نگاه ما این است که از فضاهای بدون استفاده برای گردشگری استفاده شود و این نگاه و طرح را به وزیر آموزش و پرورش نیز ارائه کردم تا با تبدیل این فضاها به اماکن گردشگری از این فضاها حفاظت و طبق بند دال تبصره ۹ قانون بودجه سال ۹۶ تبدیل به احسنت شوند.

وی تاکید کرد که صنایع دستی و میراث فرهنگی روستای ورسک نیز در فضای این مجتمع به نمایش گذاشته شود.