مبارزه با فوزاریوم خوشه را در همه مزارع گندم استان مازندران مورد تاکید قرار داد
مبارزه با فوزاریوم خوشه را در همه مزارع گندم استان مازندران مورد تاکید قرار داد
سکان نیوز:معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با توجه به مرحله رشد گیاهی، مبارزه با فوزاریوم خوشه در همه مزارع آبی و دیم گندم استان را مورد تاکید قرار داد.

به گزارس سکان نیوز/مجید بهادری با اشاره به پیشرفت قابل ملاحظه مبارزه با بیماری های قارچی گندم نسبت به سال قبل، گفت: با توجه به مرحله رشد گیاهی، مبارزه با فوزاریوم خوشه در همه اراضی آبی و دیم مورد تاکید است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: با عنایت به مساعد شدن شرایط آب و هوایی نسبت به دو هفته قبل که روند مبارزه را محدود کرد، تداوم مبارزه با بیماری ها ضروری است.

وی با بیان اینکه دو هفته پیش رو، زمان حساسی برای عملکرد مناسب گندم است، افزود: کمیته رصد و پایش شهرستان ها باید بصورت مستمر موضوع را در مناطق مختلف پیگیری و گسترش مبارزه با بیماری ها را در دستور کار قرار داده و ترتیبی اتخاذ کنند تا کشاورزان برابر دستور العمل ها نسبت به سمپاشی اقدام کنند.

این مسوول تصریح کرد: بازدیدهای میدانی حاکی از اطلاع یافتن اکثر کشاورزان از موضوع است و به نظر می رسد پیگیری مداوم روزهای آینده در گسترش سطوح تحت مبارزه بسیار موثر خواهد بود.

وی در خاتمه با اشاره به شرایط متغیر آب و هوایی و امکان بروز بیماری ها، به بسیج تمامی امکانات برای مبارزه با بیماری های قارچی در مزارع گندم تاکید کرد.

  • نویسنده : 1161