مبارزه با فساد و رانت خواری در شوراهای شهر/شفاف سازی می تواند راه حلی برای بازسازی اعتمادمردم باشد
مبارزه با فساد و رانت خواری در شوراهای شهر/شفاف سازی می تواند راه حلی برای بازسازی اعتمادمردم باشد
سکان نیوز؛ یک کارشناس حقوق و فعال اجتماعی شهر بابل با بیان اینکه مبارزه با فساد و رانت خواری در شوراهای شهر باید در اولویت اعضا باشد گفت: شفاف سازی می تواند راه حلی برای بازسازی اعتمادمردم شهر باشد.

مرضیه باباپور در گفت و گو با سکان نیوز با اشاره به اینکه برای جلب اعتماد مردم و افزایش سرمایه‌های اجتماعی شهر بابل راهی جز مبارزه با فساد نداریم. گفت؛ اعتماد سازی و استفاده از توان خرد جمعی به ویژه متخصصان در حوزه مدیریت شهری ایجاب می کند ایجاد شفافیت در اولویت حل مشکلات شهری بابل قرار گیرد.

این فعال اجتماعی شهر بابل بیان داشت؛ شفاف سازی باید حتی بالاتر از این مشکلات در کانون توجه مدیریت شهری باشد، زیرا تا نتوانیم این موضوع را محقق کنیم، دستیابی به راه حلی برای چالش های اصلی شهر بابل امکان پذیر نیست.

این کارشناس حقوق با بیان اینکه شفاف سازی می تواند راه حلی برای بازسازی اعتماد از میان رفته بین شورای شهر با شهروندان باشد، بیان داشت؛ نباید فراموش کرد که اصول حکمرانی خوب و مهم ترین وسیله برای پیشگیری از فساد در بخشهای عمومی، شفافیت به حساب می آید.

باباپور ادامه می دهد: اینکه امور برای مردم، روشن و مشخص باشد، از این جهت اهمیت دارد که شهروندان باید به طور مرتب و با اطمینان بدانند که نهادها و مدیران آن، به چه نحو و با چه هزینه ای، امور جامعه را در حوزه تحت مسئولیت خود اداره می کنند و نتیجه اقداماتشان دقیقاً چیست.